FANDOM

Tämä artikkeli kertoo droidiluokasta. Saatat olla etsimässä Kauppaliiton B1-taisteludroidia.
B1-2 negtd

Kauppaliiton B1 taisteludroideja, yksiä kloonisotien yleisimpiä taisteludroidimalleja.

Taisteludroidit tai tappajadroidit tarkoittivat mitä tahansa droidia, joka oli suunniteltu taistelua varten.

Taisteludroidista oli monenlaisia tyyppejä. Ne varhensivat Galaktista Tasavaltaa tuhansia vuosia, ja varhaisin tunnettu malli oli Rakatalainen muinainen droidimalli ja Xim the Despotin käyttämät sotadroidit.

Monet parhaiten tunnetuista taisteludroideista kuuluivat Itsenäisten aurinkokuntien konfederaation kloonisotien aikaiseen arsenaaliin.

Kuitenkin Yavinin taistelun aikana taisteludroidit olivat erittäin harvassa, todennäköisimmin kloonisotien takia tai mahdollisesti, koska Galaktinen Imperiumi ei halunnut armeijaa, joka voitiin helposti rakentaa ja kääntää heitä vastaan.

Taisteludroidit ovat erittäin tehokkaita sotilaita, kuten on nähty esimerkiksi kloonisodissa. Kun jotkut sanovat, etteivät ne ole enempää kuin mielettömiä käveleviä ampujia, toiset voisivat kutsua heidän ajattelukyvyn puuttumista osaksi heidän hyvää sotilaallisuutta. Mieletön robottisotilas on lojaali, ei kyseenalaista, ja sitä on helppo kontrolloida toisin kuin elävää sotilasta. He eivät ole vain hyviä sotilaita: heidän ihmismäinen fyysinen muoto suo heille mahdollisuuden ohjata erilaisia sota-aluksia ja muuta koneistoa. Galaktisen sisällissodan aikana taisteludroidit on näemmä kokonaan vaihdettu iskujoukkoihin.

Taisteludroidityypit

Ääretön imperiumi

Xim the Despotin imperiumi

Sithien imperiumi

Krath

Mandalorialaiset

Galaktinen Tasavalta

Sith-imperiumi

Itsenäisten aurinkokuntien konfederaatio

Droideka negtd0

Droideka.

B-2superbattledroid 1

B2-supertaisteludroidi.

Chirq Council

IG-88n droidiarmeija

Zann Consortium

Galaktinen Imperiumi/Imperiumin jäänteet

Ssi-Ruuk

Uusi tasavalta/Vapaiden liittojen galaktinen allianssi

Esiintymiset

Kaanonittomat esiintymiset

Lähteet