FANDOM

Wiki

Taistelumeditaatio oli kyky, jonka avulla Voimaa käyttänyt henkilö kykeni kohottamaan liittolaistensa moraalia taistelussa sekä laskemaan vihollistensa halua taistella. Tämän kyvyn avulla kyettiin myös koordinoimaan kokonaisia laivastoja, minkä johdosta se kykeni tuottamaan parhaimman mahdollisen tuloksen.

Historia

Tämän kyvyn tekivät tutuksi muinaset jedimestarit Odan-Urr, Arca Jeth sekä Nomi Sunrider. Odan-Urr käytti sitä yhdistymissodissa, kun taas Arca Jeth käytti sitä menestyksekkäästi Onderonin petosodissa. Taistelumeditaatio oli myös Bastila Shanin käytössä, joka oli ehkä ainoa, joka koskaan oppi hallitsemaan kykyä täysin. Hän käytti sitä jedien sisällissodassa ja oli kyvyn ansiosta yksi Tasavallan avaintekijöistä sodasa.

Suurmestari Yoda oli myös kyvykäs taistelumeditaation käyttäjä, jota hän käytti muun muassa Kashyyykin taistelussa. Myös sekä Yarael Poof että Oppo Rancisis käyttivät sitä kloonisodissa.

Pimeä puoli

Taistelumeditaatio ei ollut ainoastaan Voiman valoisan puolen käytössä ja voimakkaat pimeän puolen käyttäjät kykenivät hallitsemaan sotilaitten mieliä. Tätä taistelumeditaation muunnosta kutsuttiin sithien taistelukoordinaatioksi. Myöhemmin Darth Caedus kutsui sitä sithien taistelumeditaatioksi.

Tunnetut käyttäjät

Asteriskilla (*) merkityt henkilöt ovat mahdollisia kyvyn käyttäjiä.

Esiintymiset

Lähteet