FANDOM

Tämä artikkeli kertoo kloonisotien taistelusta. Saatat olla etsimässä Galaktisen sisällisodan aikaista taistelua..
Edellinen:

Kaerin kehäaseman taistelu

Seuraava:

Eredennin taistelu

Tatooinen ensimmäinen taistelu
Sota:

Kloonisodat

Päivämäärä:

21,95 BBY, 1 kuukausi Geonosiksen taistelun jälkeen

Paikka:

Tatooine

Lopputulos:

Konfederaation voitto

Osanottajat

Galaktinen Tasavalta

Itsenäisten aurinkokuntien konfederaatio

Komentajat

Ei tiedossa

Kenraali Sev'rance Tann

Joukot
Menetykset

Lähes kaikki joukot

Keskinkertaiset

  [Lähde]

Tatooinen ensimmäinen taistelu oli Itsenäisten aurinkokuntien konfederaation ja Galaktisen Tasavallan välillä käyty taistelu kloonisotien aikaan, yksi kuukausi Geonosiksen taistelun jälkeen.

Ennen taistelua

Kenraali Sev'rance Tannin johtamat konfederaation joukot saapuivat Tatooinelle, kun he olivat saaneet tietää kreivi Dookulta, että planeetalla asunut hutt Boorka pitäisi hallussaan konfederaatiolle tärkeää informaatiota. Hankittuaan ensin varusteita läheiseltä Kaerin kehäasemalta Siskeenin aurinkokunnasta, Tannin joukot laskeutuivat Tatooinelle.

Taistelu

Tann päätti ensin taistella tiensä Boorkan vartijoiden läpi vakuuttaakseen huttin. Boorka sitten suostui kertomaan tietonsa, mikäli Tann tuhoaisi ensin lähellä sijainneen Tasavallan avaruusaseman.

Tann ja hänen droidijoukkonsa päihittivät pian Tasavallan puolustuksen ja tuhosivat onnistuneesti avaruusaseman, kuten Boorka oli halunnut. Tyytyväinen hutt kertoi, että Tasavalta rakensi suurta Decimatoriksi kutsuttua asetta Eredenn Primellä.

Esiintymiset