FANDOM

Tyvokka
Tyvokka
Elämäkerralliset tiedot
Kuollut

44 BBY,[1] Troiken[2]

Ruumiilliset tiedot
Laji

Wookiee[3]

Sukupuoli

Mies[3]

Hiusten väri

Ruskeat[3]

Silmien väri

Vaaleanruskeat[3]

Aikakaudet

Imperiumin nousun aikakausi[3]

Liittoutuma(t)
Oppilaat

Plo Koon[3]

"Sanottiin että hän pystyi "ennustamaan tulevaisuuden"."
Plo Koon[lähde]

Tyvokka oli miespuolinen wookiee, joka palveli Galaktista Tasavaltaa jedimestarina Tasavallan klassisena aikakautena. Tyvokka oli jedineuvoston kunnioitettu jäsen ja oli kouluttanut useita padawaneja elämässään, kuten kel'dor Plo Koonin. Wookiee oli tunnettu taidostaan ennustaa tulevaisuutta ja siitä että hän teki parhaimman mahdollisen päätöksen taitonsa avulla. Tasavallan ylikansleri Finis Valorum valitsi Tyvokkan johtamaan rauhanneuvotteluja Stark Commercial Combinen ja Kauppaliiton välillä vuonna 44 BBY baktapulan takia.

Rauhanneuvottelut olivat planeetta Troikenilla, jossa Tyvokkan mukana oli kansleri Valorumin lisäksi jedit Obi-Wan Kenobi, Qui-Gon Jinn, Plo Koon sekä Valorumin neuvonantaja Adi Gallia. Troikenilla Tasavallan ryhmä tapasi Kauppaliiton varakuningas Nute Gunrayn sekä Stark Commercial Combinen johtajan, Iaco Starkin. Saapuessaan Starkin miehet vetivät kuitenkin esiin aseet ja alkoivat tulittaa Tyvokkaa. Tämä kaatoi kirjaimellisesti pöydän Starkin joukkojen päälle, mutta Gunrayn metsästäjä-tappajadroidit ampuivat kaaoksen vallitessa Tyvokkan. Wookiee kuoli saamiinsa vammoihin, mutta Koon jatkoi Tyvokkan tehtävää. Kel'dor otti myöhemmin Tyvokkan paikan jedineuvostossa.

Esiintymiset

Lähteet

Edeltäjä:
Tuntematon
Jedineuvoston jäsen
44 BBY
Seuraaja:
Plo Koon

Viitteet