FANDOM

Wiki

Vonduun NEGWT

Vonduun Skerr Kyrric ravunkuoripanssari.

"Ihan kuin he eivät olisi jo tarpeeksi rumia..."
Lando Calrissian[lähde]

Vonduun Skerr Kyrric, joka tunnettiin tavallisemmin Vonduun rapupanssarina, oli bioteknologisesti valmistettu yuuzhan vongien soturikastin käyttämä ravunkuorella suojattu vartalohaarniska. Haarniska tehtiin Vonduun ravun kuoresta.

Tekniset yksityiskohdat

Vonduun ravun keihäsmäiset jalat olivat äärettömän terävät ja niitä voitiin käyttää aseina. Piikit sijoittuivat panssarin ympärille ja ne antoivat myös jonkintasoista suojaa. Yksi setti, jota kutsuttiin "kuristusjaloiksi" saattoi joskus tarrautua puolittain käyttäjän suuhun antaen hänelle paholaismaisen, pääkallon näköisen ilmeen. Se oli tuotettu mahdollisesti alunperin suojaamaan sotureita amfisauvoilta. Vonduun rapupanssarissa oli kristallinen tarpeisto ja se kykeni vastustamaan sädeaseen ammuksia, ammusaseiden panoksia jopa valosapelin sivalluksia ja iskuja. Useiden erityisten panssarin variaatioiden tiedettiin vahvistavan käyttäjäänsä kuten nuoremman entisen sotamestari Czulkang Lahin ja tämän ikääntyneen rapupanssarin tapauksessa.

Tämä rapupanssari oli joissakin tapauksissa orgaaninen, sillä yuuzhan vongit hylkivät mekaanista teknologiaa ja käyttivät vain orgaanista teknologiaa aseisiin ja muihin välineisiin.

Historia

Ei-yuuzhan vongit kykenivät myös tämän panssarin käyttöön, vaikka sellaisen elävänä kaappaaminen oli harvoin onnistunut, sillä käyttäjän tappaminen vaati tavallisesti itse panssarin vahingoittamisen tai tappamisen. Borleiasin toisen taistelun aikana Danni Quee ja Haamulentueen jäsenet Baljos Arnjak ja Bhindi Drayson käyttivät kaapattuja eläviä vonduun rapupanssareita. Luke Skywalker, Mara Jade Skywalker ja ryhmän muut jäsenet käyttivät plasteelistä koostuvia elottomia synteettisiä vonduun rapupanssareita.

Uusi jediritarikunta käytti myös tämän panssarin viritettyjä versioita vuoden 40 ABY aikoina miekkailuharjoittelussa, sillä se kesti valosapelin osumat. Oppilaat kuten Ben Skywalker käyttivät näitä panssareita välttyäkseen vakavilta vaurioilta miekkailuharjoituksissa. Yhden harjoituksen aikana Luke Skywalker käski Beniä ottamaan panssarin pois.

Darth Krayt, Uuden sithien säädyn sithin musta valtias käytti vonduun rapupanssaria kuolemattomuutensa toivossa paettuaan Vergeretä Tuntemattomassa avaruudessa. Se oli selvästi viritetty yuuzhan vongien versiosta.

Esiintymiset

Kray

Darth Krayt vonduun rapupanssarissaan.

Lähteet