FANDOM

Wiki

XWTheKrytosTrap
X-wing: The Krytos Trap
Tekijät
Kirjailija(t)

Michael A. Stackpole

Kansitaiteilija(t)

Paul Youll

Julkaisutiedot
Julkaisija

Bantam Spectra

Julkaistu

2. lokakuuta 1996

Mediatyyppi

nidottu

Sivumäärä

355

ISBN

0553568035

Yleiset tiedot
Aikakausi

Uuden tasavallan aikakausi

Vuosiluku

7 ABY

Sarja

X-wing

Edeltäjä

X-wing: Wedge's Gamble

Seuraaja

X-wing: The Bacta War

X-wing: The Krytos Trap on kolmas X-wing-romaanisarjan osa, jonka on kirjoittanut Michael A. Stackpole. Bantam Spectra julkaisi sen lokakuussa 1996. Äänikirjaversion lukijana toimi Henry Thomas. Kapinaliitto on saanut vallattua Coruscantin keisarillisten johtajalta Ysanne Isardilta, mutta häikäisevän voiton sijasta kapinalliset joutuvat kohtaamaan kamalan totuuden: planeetalla riehuu muihin kuin ihmisiin vaikuttava vaarallinen sairaus, joka tunnetaan Krytos-viruksena. Se on mahdollista parantaa baktalla, mutta sairastuneita on liikaa planeetalla. Konnalentue lähetetään taistelemaan sotalordi Zsinjiä ja tämän avaruusasemaa vastaan, jotta sinne varastamalla saatu bakta saadaan käyttöön.

Painokset

Julkaisijan lyhennelmä

Kapinalliset ovat vallanneet Coruscantin, mutta heidän hankaluutensa eivät ole ohitse. Krytoksena tunnettu virus sairastuttaa ja tappaa väestöä ja vastavallankumoukselliset hyötyvät siitä. Myrskyn silmässä on myös petoksesta syytetty kapinan sankari Tycho Celchu. Yllyttäjien aiheuttaessa terroristi-iskuja aloittelevaa hallitusta vastaan sen ainoa puolustus on Konnalentue. X-siipisten hävittäjien kiiruhtaessa pelastamaan kapinaa Corran Horn, jonka uskotaan kuolleen, on vankina Ysanne Isardin pakovarmassa vankilassa, missä hän saa tietää ainoa keinon ajaa keisarilliset Coruscantilta!

Esiintymiset

Henkilöt

Konnalentue

Tasavallan sotilashenkilöt

Tasavallan tiedustelupalvelu

Coruscantin asukkaat

Pulsar Skaten miehistö

Keisarilliset joukot

Muut hahmot

Lajit

Viitteet