מלחמת הכוכבים Wiki
Advertisement

"אני ג'דיי, כמו אבי לפני"
―לוק סקייווקר לדארת' סידיוס[src]

לוק סקייווקר (אנ'), זכר בן-אנוש משתמש בכוח היה ג'דיי אגדי שנלחם במלחמת האזרחים הגלקטית. הוא הצטרף למלחמה בשנת 0 BBY לאחר שדודו ודודתו נהרגו בידי לוחמי סער שהיו בחיפוש אחרי התוכניות לכוכב המוות. הוא הצטרף לאובי-ואן קנובי למסור את הדרואידים R2-D2 ו C3PO חזרה לאן שאובי ואן היה צריך להחזיר אותם. הם שכרו את שירותיו של האן סולו בעשרות אלפי קרדיטים, האן וטייס המשנה שלו - צ'ובאקה הווקי. הם מגיעים לכוכב הלכת אולדראן בשביל להחזיר את הדרואידים למורדים. הם מגיעים למערכת אולדראן ומגלים שהוא נהרס על ידי כוכב המוות. ביחד האן ולוק משחררים את הנסיכה ליאה מכוכב המוות ובורחים אל הירח הרביעי של יאבין. האימפריה עוקבת אחריהם לשם. המורדים בראשות גנרל ג'אן דודונה יוצאים להתקפה על כוכב המוות. אחר כך לוק וחביריו התיישבו על כוכב הלכת הות' והתחילו לבנות שם בסיס, אך לאחר זמן מה היו צריכים לברוח ממנו מפני שהאימפריה מצאה את הבסיס. לוק נסע לכוכב הלכת דאגובה ללמוד מפי גראנד מאסטר יודה מפני התגלותו של אובי ואן ששם הוא ילמד עוד על הכוח. במהלך אימוניו הוא ראה בנבואה שחביריו, האן וליאה נמצאים בסכנה. הוא הגיע לעיר בעננים שבבספין ושם פגש את דארת' ווידר וגילה שהוא אביו. אחרי התגלית לוק נפל עד לתחתית העיר ונתלה על מוט שיצאה מהעיר עד שליאה, לאנדו, צ'ובקה והדרואידים הגיעו במילניום פאלקון והצילו אותו. לאחר שנה של חיפושים הוא וחבריו הלכו להציל את האן מידיו של ג'אבה. משם הוא נסע לדאגובה לעוד אימונים. אחר כך הוא הלך עם חבריו למשימה באנדור. הוא נתפס בכוונה והרג את דארת' סידיוס עם אביו. אחרי ההכחדה של הסית' והשמדת מסדר הסית' והאימפריה ב-5 ABY לוק יצא לחיפוש אחר מידע שישמש אותו בהקמת מסדר הג'דיי. הוא בנה מקדש ג'דיי. אחד מחניכיו היה בן אחותו בן סולו. בזמן חולשה הוא הרים את חרב האור שלו על בן אך בן חמק מזה והרס את כל המקדש. מפני הרס המקדש והשמדת המסדר לוק הרגיש שהגיע סופו של הג'דיי והגלה את עצמו אל אך-טו. השלווה שלו הופרעה ב-34 ABY כאשר ריי הצעירה מצאה את מיקומו. ב-34 ABY הוא הפך לאחד עם הכח. הוא לימד אותה בדרכי הכח עד שהייתה צריכה ללכת. במעמדו האחרון הוא השתמש בהקרנת כוח כדי לשטות במסדר הראשון לחשוב שהוא נמצא בקרייט, בעוד שהיה באך-טו. לפני הקרב על אקסגול כשריי החליטה שהיא צריכה להגלות את עצמה, היא נחתה באך-טו ושרפה את החללית של קיילו רן. לוק הופיע מולה כרוח ואמר לה שהוא עשה טעות ושהיא צריכה להילחם נגד הסית'. לוק הוציא את ה-X-וינג שלו מהמים ונתן לריי את מכוון הסית' שהובילה לאקסגול. הקול של לוק נשמע בקרב על אקסגול.

ערך זה הוא קצרמר. אתם יכולים לתרום לווקיפדיה ולהרחיב אותו.

Advertisement