Zvjezdani ratovi wiki
Advertisement
"Prevladavala je upotreba Imperijalno Grimizne, sa zlatnim, srebrnim, plavim i zelenim naglašavajući razne značajke. Baš kad bi sukob boja postao previše, prolazili bismo pokraj udubljenja ili zidne ploče na kojoj su bila umjetnička djela jednog od bezbrojnih planete u galaksiji".
Corran Horn

Boje su vizualna svojstva koja proizlaze iz svjetlosnog spektra. Boje su često bile kulturno značajne u galaksiji.

Simbolika boja u Republičkim i Imperijalnim društvima

Crvena

U vrijeme Galaktičke Republike, crvena je bila istaknuto istaknuta kao simbol diplomatske pripadnosti, a mnogi ambasadorski kapitalni brodovi bili su obojeni crvenom bojom. Svaki konzularni brod koji dolazi izravno iz Galactic Citya bio je obojen crvenom bojom po cijelom trupu, dok bi drugi imali samo pruge u toj nijansi. Pod Galaktičkim Imperijem, neke od tih navika su se zadržale u upotrebi, jer je ono što se zvalo "Republičko crvena" slijedilo učenje o naizgled kooptiranju republikanskih tradicija. Crvene svjetlosne sablje favorizirali su tamnostrani i Sithi, uključujući Imperatora Palpatinea. Imperator je osobno favorizirao grimiznu boju jer je bila istaknuta na obiteljskom grbu Kuće Palpatine. Njegova sklonost prema nekoliko varijacija crvene boje, uključujući grimizno i bordo, odrazila se kroz dizajn interijera njegovih privatnih stanova, kao i uniforme Crvene Garde i njihovih imperijalnih nasljednika. Grimizna, nijansa crvene, bila je tradicionalni označitelj kraljevske vlasti. Budući da je bila boja ljudske krvi, crvena je također bila povezana s ubojstvom. Tijekom Klonskih ratova, kao i većina drugih boja, crvena se također koristila kao pokazatelj ranga među snagama klonova unutar Velike Vojske Republike: crvena se posebno koristila za označavanje onih koji imaju čin kapetana ili majora.

Narančasta

Na Naboou, narančasto i crveno ruho simboliziralo je ponovno rođenje i obnovu.

Plava

Plava se povezivala s kancelarskim položajem u danima Republike, a znalo se da su zavjese od lavande visjele u Velikoj Sazivnoj Dvorani. Kancelar Finis Valorum i senator Palpatine često bi obukli plave kapute ili haljine kako bi izrazili svoj interes za vođenje Republike. U starom Jedijskom Redu, svjetlosna sablja s plavom oštricom tradicionalno se povezivao s Jedi Čuvarima, čiji talenti leže u borilačkim vještinama. Unatoč prijašnjim pozitivnim asocijacijama, plava je boja srama i sramote u kasnoj imperijalnoj kulturi. Tijekom Klonskih ratova, kao i većina drugih boja, plava se također koristila kao pokazatelj čina među snagama klonova unutar Velike Vojske Republike: posebno, plava se koristila za označavanje onih koji imaju čin potporučnika ili poručnika.

Zelena

Kako je zelena bila boja većine biljnog svijeta, općenito se doživljavala u pozitivnom svjetlu i bila je simbol života i mladosti. Bujni planeti su obično opisivani kao "zeleni" (kao što su Kashyyyk, Onderon, Naboo, Yavin 4 ili Green Coruscant). U vrijeme Hladnog rata, zelenu su usvojili Corellianski Jedi kako bi pokazali svoju odanost drevnoj zastavi Corellije. Počeli su nositi smaragdne haljine, a ta tradicija je trajala sve do vremena Corran Horna. Osim toga, Jedi Konzulari su često koristili svjetlosne sablje zelene oštrice kako bi simbolizirali svoju predanost miru. Tijekom Klonskih ratova, kao i većina drugih boja, različite nijanse zelene također su korištene kao pokazatelj ranga među snagama klonova unutar Velike Vojske Republike: Konkretno, standardna nijansa korištena je za predstavljanje nadnarednika, dok je maslinasto zelena korišten je za predstavljanje narednika.

Unatoč općim pozitivnim konotacijama boje, za nekoga tko je u nečemu bio neiskusan, kao što je sirovi regrut u vojsci, ponekad se govorilo da je "zelen".

Crna

Crna se općenito povezivala s noći i tamom, posebno sa Sithima. Boja "Sithsko crna" smatrala se simbolom njihovog drevnog straha. U kulturi Galaktičkog Imperija, crna se smatrala simbolom pobjede.

Siva

Svijetlo srednje siva bila je tradicionalna nijansa koju je Imperij odabralo za svoje brodove i stanice. Cilj je bio učiniti carsku prisutnost prepoznatljivom na prvi pogled i utjerati strah inzistirajući na snazi oružja, a ne na njegovom izgledu. Iako su neke karakteristične oznake jedinica postojale, one su još uvijek bile marginalne.

Bijela

Dok su neki povezivali bijelu boju sa Silom (kao što je Bijela Struja Fallanasija), Imperij ju je također odabralo zbog svojih elitnih snaga olujnih jurišnika. Njihov puni anonimni oklop odabrali su dizajneri koji su znali da je ono što ljudi ne mogu vidjeti strašnije od onoga što Imperij može učiniti. Za potpunu boju velikog svemirskog broda, "Star Destroyer White" bila je jedina industrijska nijansa boje koja je bila dostupna po razumnim cijenama. Listovi papira obično su bili bijeli, kao i krzno stvorenja poput Hoojib]]a od Arbre i Wampe od Hotha.

Žuta

Žuta boja bila je povezana s lažima u imperijalnoj kulturi. Kada je mutantski gospodar rata Trioculus upoznao lažnog Vrhovnog Proroka tamne strane, pseudo-Kadanna, rekao mu je da je sin pokojnog Palpatinea. Lažni Kadann potom je u ruci zdrobio žutu kuglu krede, što znači da nije vjerovao Trioculusovoj tvrdnji. U danima Stare Republike, Jedi Stražari su često posjedovali svjetlosne sablje žutih oštrica. Tijekom Klonskih ratova, kao i većina drugih boja, žuta se također koristila kao pokazatelj ćina među snagama klonova unutar Velike Vojske Republike: žuta se posebno koristila za označavanje onih koji imaju različite činove zapovjednika, posebno zapovjednika bojne, zapovjednik pukovnije, viši zapovjednik i maršal zapovjednik.

Lavanda

Lavanda je bila jedina nijansa koja nikada nije bila povijesno povezana s ratom, bijesom ili tugom u bilo kojoj civilizaciji unutar Republike. Zbog toga je unutrašnjost Velike Sazivne Komore u Galaktičkom Senatu obojana tom bojom.

Ultraljubičaste boje

Neke vrste (kao što su Huttovi ili Kaminoani) mogli su vidjeti više boja od drugih, osobito svjetlo u ultraljubičastom. Takve dodatne boje uključivale su berl, crynor, nusp i onsibl.

Boje kao jezik

Gmazovi Tarasini od Cularina svoje ideje ili emocije izražavali je kroz složen sustav promjena boje kože. Na primjer, njihova svijetlozelena koža koja se promijenila u purpurnu ukazuje na zabavu. Iako velik dio njihovog Tarasinskog jezika kože nije mogao izraziti složene misli, promjenjive boje kože mogle su dati osnovne smjernice bez govora dok su Tarasini lovili ili pokušavali izbjeći masivne kilasine koji lutaju džunglama njihovog matičnog svijeta.

Slično, perje lubanje ptičjeg Fosha mijenjalo bi boju ovisno o njihovom raspoloženju. Zelena je označavala radoznalost, promišljenost ili zabavu; narančasta je bila znak sreće; a siva je odražavala ljutnju, gađenje, iritaciju ili ozbiljnost.

U Greeskom jeziku, boje su korištene u sprezi s geometrijskim oblicima kako bi se napravili izražajni uzorci. Čini se da pojmovi vezani uz boje uglavnom ispunjavaju funkciju.

Vanjska povezica

Advertisement