Zvjezdani ratovi wiki
Advertisement
"Svuda su oko mene! Skini ih s mog..."
Pilotski klonski vojnik tijekom bitke za Coruscant, progonjen od strane droida tri-borca

Droid tri-lovac, poznat kao tri-droid lovac ili jednostavno tri-lovac, bio je smrtonosni Konfederacijski droidski zvjezdani borac dizajniran kao brz, okretan i moćan zvjezdani lovac s superiornošću u svemiru, izgrađen da se ističe u zračnim borbama. Koristit će se u velikom broju tijekom Klonskim ratovima.

Droid tri-lovac dizajnirao je Colicoid Creation Nest—tvorci smrtonosne droideke proizveli Colla Designs i Phlac-Arphocc Automata Industries. Droidov grebenasti dizajn s tri ruke temeljio se na obilježjima lubanje strašnog grabežljivca porijeklom s planeta Colla IV.

Pričvrsne ruke okruživale su pilota droidskog lovca smještenog u rotirajućoj, žiroskopskoj jezgri. Droid tri-lovac imao je tri nezavisna potisnika, što mu je pružalo veliku agilnost, te snažan reaktor i upravljački/komunikacijski primopredajnik koji je letjelici dao neobičan domet za borbeni dron.

Naoružan je jednim teškim laserskim topom koji je stršio iz središnje kugle i lakim laserskim topom za svaki od tri kraka. Mogli su pucati samostalno ili zajedno i mogli su se lagano naginjati na tračnicama kako bi poboljšali svoj smrtonosni cilj. Dva do šest projektila promjenjive nosivosti bilo je smješteno unutar svake kraka. Top nalik nosu učinio je droida tri-borca sličnim po izgledu DSD1 patuljastom pauk droidu koji također koristi Konfederacija.

Droid tri-lovac bio je sposoban razmještati zujalice droide putem discord projektila fiksiranih na donjoj strani, i brzo je postao protivnik ARC-170 zvjezdanom lovcu i Alpha-3 Nimbus klase V-wing zvjezdanom lovcu. Iako nije mogao nadmašiti Eta-2 Actis-klasnnog presretača koji su Jedi favorizirali, bio je glomazniji i teže naoružan, što ga je činilo izazovom za svladavanje čak i najboljim živućim zvjezdanim pilotima.

Povijest

Droid tri-lovac uveden je u Konfederacijsku mornaricu relativno kasno u sukobu, a njegova upotreba dodatno bi iscrpila blagajnu Trgovačke Federacije. Jedna od njegovih prvih zabilježenih upotreba bila je na Praesitlynu, gdje su se borili protiv T-19 zvjezdanih lovaca Praesitlynskih Obranbenih Snaga. Tri-lovci su također bili raspoređeni u Sullustu, Saleucamiu, Dathomiru i Belderoneu. To bi se pokazalo problematičnim čak i za Jedi pilote, kao što je dokazano kada su se tri tri-lovca približila svladavanju Jedi asa Saesee Tiina prije nego što ih je uništio Anakin Skywalker.

Mnogi tri-lovci borili su se tijekom Bitke za Coruscant, gdje su uništili eskadrile ARC-170. Rojevi njih također su se borili u bitci unutar grada, uznemiravajući Jedi i pilote klonova. Nakon izvršenja Separatističkog Vijeća od strane novog učenika Darth Sidiousa, Darth Vadera, ove jedinice su deaktivirane. Nekoliko godina nakon Klonskih ratova, geonozijanski inženjer po imenu Gizor Dellso otkrio je staru tvornicu droida na Mustafaru, te je ponovno aktivirao droide i stvorio svoju osobnu mornaricu. Kada je Imperij otkrilo njegove planove, poslalo je 501 Legiju da zaustavi njegove planove. Mnogi tri-lovci borili su se s 501 u svemiru. Dellso je kasnije ubijen, a tvornica dignuta u zrak. Najmanje jedan napušteni tri-lovac nalazio se na imperijalnom smetlištu tijekom Galaktičkog Građanskog rata.

Iza kulisa

Koncept tri-lovca u jednom je trenutku uključivao rakete za pojačavanje koje su povećavale brzinu i domet broda na ograničeno vrijeme. S pojačivačima, tri-lovci su u biti ispaljeni s glavnog broda poput projektila. Nakon što bi se približio neprijateljskim zvjezdanim lovcima, tri-lovac bi odbacio svoj pojačivač i nastavio s ubrzanim napadom. S obzirom na vizualni kaos svojstven dizajniranju bitke otvaranja svemira, George Lucas je u konačnici odbacio koncept pojačanja, jer je pridonio nepotrebnom neredu i zbrci na ekranu. U animiranoj seriji Zvjezdani Ratovi: Klonski Ratovi pojavljuje se uglađenija, brojnija varijanta droidnih tri-lovaca, naoružanih samo središnjim topom. Ovi lovci su rojili nebom Coruscanta tijekom bitke koja je vodila do trećeg filma. Među obožavateljima se još uvijek raspravlja o tome je li ovo drugačija varijanta droidnog tri-lovca ili jednostavno greška u dizajnu crtića, koja je u nekim drugim područjima došla u sukob s kanonom. To također može biti jednostavno stilska interpretacija filmskog dizajna.

U Star Wars: Battlefront II, laserski top je zamijenjen chaingunom i prikazan je kao da zahtjeva pilota za rad. Potonje je najvjerojatnije iz razloga igranja.

LEGO je također proizveo tri modela Droid tri-borca, od kojih je prvi objavljen početkom 2005., koji je držao zujalice droide u jezgri, gdje bi trebao biti mozak droida, a drugi je objavljen početkom 2010 godine s Raketnim borbenim droidom u jezgri, lopta je korištena kao kokpit. U uputama za uporabu i reklami drugog modela obično je zajedno s 8088 ARC-170 Starfighterom. Krajem 2014. izašao je treći model ovog starfightera s Buzz droidom i borbenim droidom za jezgru/kokpit. Set je također uključivao sigurnosnog borbenog droida i kancelara Palpatina. Za razliku od verzije iz 2010., koja se temeljila na pojavljivanju u Zvjezdanim Ratovima: Klonski Ratovi, verzija iz 2014 godine temeljila se na verziji iz Osvete Sitha.

Advertisement