Zvjezdani ratovi wiki
"Rođeni prije devetnaest godina po Galaktičkom standardnom kalendaru, roditelji su nepoznati".
-Veliki Moff Birra Seah, u svom izvješću o agentu pobunjenika Lukeu Skywalkeru.

Galaktički standardni kalendar bio je standardno mjerenje vremena u galaksiji. Bazirala se na Coruscantovom solarnom ciklusu. Solarni ciklus Coruscanta trajao je 368 dana, a dan se sastojao od 24 standardna sata. Brojne epohe korištene su za određivanje kalendarskih razdoblja. Najnovija od tih kalendarskih razdoblja koristila je bitku kod Yavina kao svoju epohu, ili "nultu godinu". BBY (Before Battle of Yavin) označava Prije Bitke kod Yavina, a ABY (After Battle of Yavin) znači Poslije Bitke kod Yavina.

Povijest

Kalendar, također poznat kao Coruscantski standardni kalendar, bio je glavni kalendar koji se koristi u galaksiji još od vremena Galaktičke Republike. Vjerojatno je Stara Republika godina od osnutka u [[[25.053 BBY]]]. Tijekom vremena, međutim, povjesničari su koristili brojne galaktičke događaje koji mijenjaju kao epohe kako bi obilježili nova kalendarska razdoblja.

Posebno značajna epoha je Coruscantski ugovor iz 3653 BBY. Kalendarske ere prije i poslije ovog događaja (koje se nazivaju "BTC" odnosno "ATC") popularizirao je poznati Jedi povjesničar Gnost-Dural. Njegovi holografski zapisi, koji su koristili ovaj sustav numeriranja, sadržavali su neke od najcjelovitijih zapisa o mnogim važnim događajima kao što su Stogodišnji mrak, Veliki hipersvemirski rat, Veliki Sithski rat, Mandalorijanski ratovi, Jedijski Građanski rat, i Veliki Galaktički rat protiv povratka Sith Carstva. Iz tog razloga ova metoda numeriranja godina ostaje važna za povjesničare.

Druge značajne epohe koje su korištene bile su Ruusanova Reformacija iz 1000 BBY, Velika Reinsinkronizacija 35 BBY, formiranje Galaktičkog Carstva 19 BBY i Bitka kod Endora u 4 ABY. Uz iznimku Ruusanske Reformacije, kasnija epoha bila su u istom stoljeću i proizašla iz događaja i preokreta koji su okruživali uspon i pad Galaktičkog Carstva. Bile su kratkotrajne i tada su ih koristili različiti povjesničari. Godine 25 ABY, Nova Republika je naručila Novo Republičko Povijesno Vijeće za ponovnu standardizaciju Galaktičkog kalendara. Povijesno Vijeće izabralo je Bitku kod Yavina, umjesto Bitke kod Endora, nazivajući prijašnjim značajnijim galaktičkim događajem. Od tog trenutka, godina u kojoj se dogodila bitka kod Yavina bila je epoha korištena za sustav datiranja. Koristila ga je Nova Republika, kao i naknadni Galaktički Savez. Mnoge su regije, međutim, zadržale vlastite kalendare, uključujući Carski Ostatak.

Mjerenje vremena

Kalendar se temeljio na veličini i rotaciji planeta Coruscant. Bio je to luno-solarni kalendar utemeljen na Coruscantovoj orbiti oko Sunca, i orbiti njezina primarnog satelita, Centax-1. Standardna jedinica vremena bila je standardna sekunda. Šezdeset standardnih sekundi činilo je svaku standardnu minutu, a šezdeset minuta svaki standardni sat. Svaki dan sastojao se od 24 standardna sata. Standardni tjedan bio je 5 standardnih dana, a svaki mjesec sedam tjedana (35 standardnih dana svaki mjesec). Standardna godina bila je 368 dana, sastavljena od deset mjeseci, tri tjedna i tri praznika. Kako je Hiperpogon Teorija dopuštala putnicima u svemiru da zaobiđu relativnost, jedno je vrijeme trajalo na svim mjestima podjednako tijekom zadanog intervala.

  • 60 sekundi = 1 minuta
  • 60 minuta = 1 sat
  • 24 sata = 1 dan
  • 5 dana = 1 tjedan
  • 7 tjedana = 35 dana = 1 mjesec
  • 10 mjeseci + 3 festivalska tjedna + 3 praznika = 368 dana = 1 godina

Za vrijeme Stare Republike bilo je u upotrebi najmanje dvadeset varijanti Galaktičkog standardnog kalendara, a Repulički Zavod za Mjerenja i Standard žestoko je raspravljao o tome što koristiti. Jedan podskup kalendara, poznat kao 10-mjesečni standardni kalendar, koristio je Republičko Pravosuđe za vrijeme neposredno prije Klonskih ratova. Drugi, sastavljen od 11 mjeseci, korišten je od strane arhivista, a još jedan, baziran na heksadecimalnoj osnovi, korišten je od strane infrastrukture. Godine 23 BBY, Republički Zavod za Mjerenja i Standarde raspravljao je o tome hoće li ovaj kalendar zadržati kao jedan od dvadeset službenih kalendara u Republici, a Keelen Ma je komentirala da su se mnogi istraživači umorili od potrebe za kalendarskim pretvaračima na njihovim podlogama.

Dani u tjednu

  1. Primeday
  2. Centaxday
  3. Taungsday
  4. Zhellday
  5. Benduday

Neke su lokacije imale druga imena za dane u tjednu, uključujući četvrtak i subotu.

Iza scene

BBY/ABY se ponekad naziva BSW4/ASW4, što znači "prije/poslije Zvjezdani Ratovi: Episoda IV". Oznaka BSW4/ASW4 korištena je u vremenskom rasporedu drugog izdanja Vodiča za svemir u Zvjezdanim Ratovima i Osnovnog Vodiča za Vozila i Plovila. Osnovni Vodič za Planete i Mjesece izbjegao je sve skraćenice i naveo datume kao GODINE, s tim da je 0 GODINA događaj prikazan u Epizodi IV. Prvi Osnovni vodič za korištenje oznake BBY/ABY bio je Bitna Kronologija. Ova praksa se nastavila u Osnovni Vodič za Izvanzemaljske vrste i dalje.

Materijal koji promovira Thrawn Trilogiju i druge suvremene radove datirao je te radove navodeći koliko je vremena prošlo od Bitke kod Endora. Ta se praksa počela mijenjati nakon objavljivanja Primirja u Bakuri.

U 2005. i 2006. Karen Traviss je izjavila da je koristila 10-mjesečni kalendar kada je pisala svoje Republic Commando romane.

Osnovni Atlas sadržavao je godine od 12 mjeseci i mjeseci od 30 ili 31 dan, kao i Nova Bitna Kronologija.

Star Wars 7: New Planets, New Perils! (Zvjezdani Ratovi 7: Novi Planeti, Nove Opasnosti!) spomenuo je nedjeljnu školu, ali nije dao naznake da je dobila ime za dan u tjednu.

Struktura od 12 mjeseci/368 dana

Broj dana u mjesecu tek treba otkriti.

  • 2 mjesec ima najmanje 29 dana.
  • 5 mjesec ima 31 dan.
  • 7 mjesec ima 31 dan.
  • 10 mjesec ima 31 dan

Pojavljivanjan

  • Ručati kod Dexa Hyperepace (sadržaj uklonjen sa StarWars.coma i nedostupan (samo indirektno)
  • Star Wars 10 ((Prvi put identificiran kao Galaktički standardni kalendar)

Vidi isto

Tapani kalendar