Zvjezdani ratovi wiki
Advertisement
"Gdje ima života, ima i vode".
Sentientolog Obo Rin

Voda, znanstveno poznata kao dihidrogen monoksid, je spoj stvoren od elemenata vodika i kisika, a pronađen na mnogim planetima u galaksiji. Površina planeta kao što su Mon Calamari, Kamino i Manaan bila je potpuno prekrivena vodom, a na drugim zemaljskim planetima voda je pronađena u oceanima, jezerima, rijekama i vodonosnicima. Voda je bila vitalna roba za mnoge oblike života, dok je za druge vrste bila otrovna. Tijela mnogih vrsta sastojala su se od velikih količina vode; na primjer, voda je bila oko 60 posto čovjekove tjelesne težine.

Voda u svom smrznutom obliku bila je poznata kao led, a u plinovitom obliku zvala se vodena para, koja je formirala kristale. Ponekad bi se kondenzirao i padao u obliku snijega, susnježice ili tuče. Planeti koji su imali dosljedan led uključivali su Csillu, Hoth, Mygeeto, Ilum, Rhen Var, Anteevy, Ota, Orto Plutonia, Ojom, Rekkiad i Polus.

U galaksiji nijedna tekućina nije bila tako svestrana kao voda, a malo bi organizama moglo postojati bez nje. Jedinstvena molekularna struktura vode dala joj je nekoliko neobičnih svojstava potrebnih za kemijske reakcije koje su održavale život. Ta svojstva uključuju njegovu sposobnost otapanja kemikalija, sposobnost lakog upijanja i preraspodjele topline, visoku površinsku napetost i činjenicu da se širi kada se smrzava. Život je imao mnogo veću vjerojatnost razvoja tamo gdje su voda i ugljik bili prisutni.

Han Solo je primijetio dok je bio na Tatooineu da nitko od milijuna znanstvenih genija u galaksiji nije pronašao način da eliminira potrebu ljudskog tijela za vodom. Mogli su izraditi odijela koja čuvaju svaku kap, mogli su izgraditi Chem-reaktore koji bi ga sintetizirali iz bilo koje atmosfere koja diše ili je stlačila tako da biste mogli nositi zalihe za tjedan dana na njihovom pojasu u kopči za poništavanje mase. Međutim, to nije bila pilula ili injekcija koja bi negirala potrebu za vodom.

Vodena poljoprivreda

Voda je bila neophodna za opstanak većine vrsta, a dostupnost dugoročnih i održivih izvora ili načina dobivanja vode utjecala je na nastanjivost svakog pojedinog mjesta. Postojala su razna sredstva, uglavnom tehnološka, za dobivanje vode; ta su sredstva — koja su se opširnije koristila na suhim i sušnim planetima — bila slična poljoprivredi i stoga su nazvana "vodena poljoprivreda".

Podzemna voda se mogla izvući iz vodonosnik]]a korištenjem bunara, tap stabala i hidromeh droida, iako je ponekad prirodno tekla iz izvora slatkovodne vode. Obično se obrađuje u pročišćivaču vodonosnika prije nego što se distribuira za potrošnju. Na Coruscantu se voda skupljala i pohranjivala u divovskim umjetnim vodonosnicima.

Brane su izgrađene na nekim planetima kako bi se formirala umjetna jezera u svrhu skladištenja vode za kasniju upotrebu, pružajući pouzdan izvor vode.

U suhim klimama i svjetovima, isparivači vlage su se intenzivno koristili za prikupljanje bilo koje atmosferske vlage koja je bila dostupna, prikupljajući dovoljno vode za održavanje tri prosječna humanoida, čak i na vrućim pustinjskim planetima kao što je Tatooine. Uređaji za mjerenje vode korišteni su za otkrivanje visoke razine vlage, a isparivači vlage obično su postavljani u tim područjima za maksimalan učinak.

Mora i oceani bili su glavni izvor pitke vode, ali ne bez prethodne obrade. Na planetima kao što je Belasco, morska voda prošla je proces desalinizacije kako bi postala pitka.

Neki planeti su imali metode obrade i pretvaranja otpadnih voda u čistu vodu, kako bi se voda ponovno iskoristila. Jedna takva metoda koristila je recirkulacijske pumpe.

Nakon što je voda prikupljena, distribuirana je kroz velike mreže kanala za navodnjavanje, omogućujući pohranjenoj vodi da teče u naseljena područja za potrošnju. Jedan primjer je bio Teloski Polarni Sustav za navodnjavanje, primarni izvor pitke vode za Telos IV, iako je bio napušten u vrijeme Jedijskog Građanskog rata i korišten prvenstveno kao Jedijska akademija neko vrijeme nakon toga.

piti vodu

"Kako bi netko mogao jesti te stvari?"
"Neka stvorenja se pitaju kako ljudi mogu piti vodu, a vi uživate u njoj".
―Obi-Wan Kenobi i Si Treemba

Među brojnim primjenama, voda je bila popularna za piće, iako ne među svim vrstama. Voda se obično ispuštala iz slavina za sudoper koji se nalaze u raznim vrstama zgrada. Voda se također mogla kupiti kao jeftino piće u kantini ili u posudama od uličnih prodavača. Besplatna voda za piće bila je rijetka u galaksiji. Zbog toga je često bio meta krijumčarenja i krađe.

Vojnici i drugi operativci obično su nosili vodu za piće u ćuturicama ili su vodu mogli pijuckati kroz slamku za kacige.

Kvaliteta i čistoća pitke vode razlikovali su se u cijeloj galaksiji. Na Tatooineu je voda za piće imala metalni okus i jako je mirisala na prašinu i kemikalije za pročišćavanje te je sadržavala komadiće kamenih zrnaca i pijeska.

Većina životinja i neke osjećajne vrste pile su vodu izravno iz jezera i rijeka, iako nisu sve vodene površine bile sigurne za piće. Na primjer, voda jezera Natth na Ambriji otrovana je tamnom stranom Sile.

Drugi način korištenja vode

"Imam pitku vodu. I dovoljno za vrt. Ali sustav za navodnjavanje je suh. Usjevi počinju opadati".
―Farmerka Carole Grawley

Iz morske vode mogli bi se kopati vrijedni minerali. Svjetski ocean Utapaua, na primjer, bio je bogat mineralima, solima i kemikalijama i bio je jedini prirodni resurs na planetu koji je privlačio međuplanetarnu trgovinu. Do doba klonskih ratova klonova manje od 0,9% planeta bilo je prekriveno vodom.

Voda se koristila u kuhanju, bilo za kuhanje hrane kao što su pashi rezanci ili kao sastojak napitaka kao što je topla čokolada. Ako se smrznula u savršene ledene kristale, voda je sama po sebi bila delikatesa i posluživala se kao jelo za vrijeme Gozbe Prosperiteta na Nar Shaddaai. Kristali leda iz Kristalnih otpadaka na Hothu posebno su cijenjeni.

Imao je i higijenske primjene. Bića su često koristila vodu kroz uređaje za osvježavanje kao što su tuševi, kade i slavine za pranje.

Voda bi se mogla koristiti kao umjetnost ili ukras, u obliku složenih vodenih skulptura, fontana i umjetnih vodopada.

Za rekreaciju i opuštanje neka bića bi plivala u prirodnim vodama ili u umjetnim bazenima.

Kulturni značaj

Voda je bila vrlo značajna u nekim kulturama, posebno onima utemeljenim na planetima na kojima je voda bila rijetka. Tuskenski napadači s Tatooinea smatrali su izvore vode svetim mjestima i stoga su ih žestoko štitili.

Kult Varna bio je religija na Kamaru koja je imala veliko poštovanje prema vodi.

Druge činjenice

"Objašnjenje: Samo... imaš sve te mekane dijelove, gospodaru. I svu tu vodu! Kako te neprestano pljuskanje ne izluđuje, nemam pojma..."
HK-47

Velika vodena tijela predstavljala su opasnost od utapanja za mnoge vrste galaksije koje dišu zrakom. Takva bića mogla bi koristiti uređaje nazvane rebreatherima za disanje pod vodom. Yuuzhan Vongi su koristili gnullite umjesto rebreathera, koje su mogle koristiti i druge vrste. U 33 BBY, Alexi Garyn se utopio, iako ne bez sudjelovanja Darth Maula.

Poznato je da neki blasteri ne rade nakon što su bili uronjeni u ledenu vodu. Svjetlosne sablje nisu mogli djelovati pod vodom osim ako nisu posebno modificirane.

Pončo je komad odjeće koji se mogao koristiti kao zaštita od kiše.

Iza kulisa

U tekućoj MMORPG Star Wars: The Old Republic, voda se nazivala "dihidrogen monoksid" u opisu naboja Sakupljača vlage,, koji privremeno osvježava i održava igrača na Tatooineu.

Vanjska povezica

Advertisement