FANDOM

A mandalóriai angol poszter

A mandalóriai angol nyelvű posztere.

A mandalóriai (angolul: The Mandalorian) tévésorozat, a Csillagok háborúja univerzumának első élő szereplős sorozata. A sorozatot a Lucasfilm fejlesztette és kizárólag a Disney+ streaming szolgáltatáson keresztül elérhető 2019. november 12-étől. A sorozat írója és alkotója Jon Favreau.

Történet

A sorozat YU 9-ben, körülbelül öt évvel a Csillagok háborúja VI: A Jedi visszatér eseményei után, a Galaktikus Birodalom összeomlása és az Első Rend felemelkedése között játszódik. Főszereplője egy megnevezetlen mandalóriai fejvadász, aki az Új Köztársaság befolyásától távol tevékenykedik.

Produkció

2005-ben George Lucas elkezdett dolgozni egy élőszereplős sorozaton, amely a Csillagok háborúja univerzumának bűnözői alvilágára összpontosított volna. Rick McCallum producer a sorozatot a Deadwoodhoz és A Keresztapához hasonlította, és azt mondta, hogy fejvadászok fognak szerepelni benne. Egy 2007-es játékkiállításra egy posztert készítettek, amely jövőbeni Csillagok háborúja projektekre utalt, ezen a tévésorozatot Boba Fett képe jelképezte. Ám miután megírtak több, mint 50 forgatókönyvet Lucas és McCallum elnapolták a sorozat készítését, mert úgy gondolták, hogy akkori technológiával túl drága lenne elkészíteni. 2012-ben aztán Lucas eladta a Lucasfilmet a Disneynek. Pár évvel később arról lehetett olvasni, hogy a Disney egy Boba Fettről szóló filmet készül forgatni, ám a cég azóta felhagyott ezzel a tervvel.

Az új sorozatot végül Robert Iger, a Disney vezérigazgatója jelentette be a Disney negyedéves pénzügyi jelentése során 2017. november 9-én. 2018. május 10-én, a Solo: Egy Star Wars-történet premierje során adott interjúban Jon Favreau azt mondta, hogy félig már megírta a készülő élőszereplős Csillagok háborúja tévésorozat évadát. Egy ugyanott adott másik interjúban Favreau azt mondta, hogy a sorozat a yavini csata után hét évvel fog játszódni és a nézők számára addig teljesen ismeretlen karaktereket fog felvonultatni. Favreau azt is elmondta, hogy még mielőtt a Disney rábízta volna a sorozat elkészítését négy forgatókönyvet mutatott meg a Lucasfilmnek, hogy víziója biztos a tévéképernyőkre kerülhessen.

Epizódok

Epizód Cím Eredeti vetítés ideje
1. Első fejezet[1] 2019. november 12.

Jegyzetek

  1. Star Wars: The Mandalorian Release Schedule, First Three Synopses Revealed. CBR.com.