Kaminopedia
Advertisement

KANON.png

A mandalóriai 1. évad 4. fejezet - Menedék, A mandalóri sorozatnak a negyedik része, melyet 2019. november 29-én mutatták be a Disney+ nevű szolgáltatáson. Az epizód rendezője Bryce Dallas Howard, az írója a sorozat megalkotója Jon Favreau.

Tartalom

Valahol a peremvidéki bolygón a Sergan, egy nem túl fontos bolygó, aminek kevés népe van. Egy nagy tisztás közepén a falu lakói békességben élnek együtt. Itt lakik egy Omera nevű nő Winta nevű kislányával. Épp békára vadászik, amikor a falut megtámadják megint a helyi kalózok és a ételkészleteik nagy részét kifosztják.

Később a mandalóriai a Serganra jön, hogy menedéket keressen magának és a gyermeknek. Egy helyi kocsmába megy, ahol egy nőt lát meg és utána megy. Kiderül, hogy egykori veterán hős: Carasynthia Dune, aki egykoron a Lázadó Szövetség katonája volt, beszéli azt hogy ő kizsákmányolása után, miután hogy otthatta az Endor erdőholdat felszedte az ex-birodalmi harcosokat. Az Új Köztársaság csendben akarta, így csepphajókat küldtek támogatás nélkül. Aztán, amikor az ex-császárok eltűntek, megkezdődött a politika. Azt mondja, hogy munkája a küldöttek védelme és a zavargások elnyomása volt, nem pedig az, amit aláírt.

Amikor a mandalorian megkérdezi, hogy került ide, magyarázza, hogy korai nyugdíjba került. Elmagyarázza, hogy annyira nehézséget okozott vele, mert tudta, hogy rájön, hogy fejbőr van rajta. A leves elkészítése után figyelmezteti őt, hogy egyiküknek előbb tovább kell lépnie, hacsak nem akarnak újabb küzdelmet. Hozzáteszi, hogy itt volt először. A mandalorian azt mondja a gyermeknek, hogy úgy néz ki, mintha ezt a bolygót elfoglalták.

Este egy pár ember a faluból arra kéri, hogy Dune-nel együtt védjék meg a falut a kalózok elől. Nagy nehezen beleegyezik, a faluba érve tát karokkal várva őket. Omera asszony befogadja őket. Később nyomozásba kezdenek Carasy-val. Nyomokat találnak az erdőben. Fény derül az AT-ST-re is. A mandalóri azt akarja, hogy a falu lakói hagyják el otthonaikat. Nem egyeznek bele, viszont azt akarják, hogy képezzék ki őket.

Hosszas képzés után felkészülnek a harcra és várják a lépegetőt, amit le is győznek. Ám de valaki követte a gyermeket és így viszont a gyermeknek és a mandalórinak el kellet hagynia a Sergant.

Karakterek

  • A mandalóriai (Mando
  • Carasynthia Dune
  • Omera
  • Winta
  • Kalózok

Járművek

Razor Crest

AT-ST

Helyszínek

Sergan

Egyéb nyelvek
Advertisement