FANDOM

VerunaTheInteresting
Veruna
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Naboo

Elhunyt

YE 33

Fizikai jellemzők
Faj

Ember

Nem

Férfi

Korszak(ok)

A Birodalom felemelkedésének kora

Hovatartozás

Veruna, formálisan Őfelsége, Veruna, Naboo királya volt Amidala királynő elődje és a Naboo utolsó ismert királya.

Életrjaz

Veruna király Vis grófjának a rokona YE 33-ban hagyta el a trónját és elbujdosott a tizenhárom évig tartó, botrányokkal teli uralma után. Holtan találták egy standard év múlva a nabooi invázió előtt, és bár halálát balesetnek gondolták, sokan úgy hitték, hogy a pénzügyi játszmái voltak a felelősek, amikben ő és a későbbi Palpatine szenátor részt vett.

Magneta kapitányt, aki Veruna biztonsági erőinek főnöke volt Veruna halála után Panaka váltotta. Részben Veruna halálának titokzatos körülményei vezették Panakat, hogy ál-Amidala királynőket képezzen ki, akiket majd később szenátor korában is használt.

Veruna uralmára nem szívesen emlékeztek a Naboo lakosai, annak ellenére, hogy ő nyitotta meg a bolygót a galaxis felé. Ezért a nép maximum kétszer négy évig engedte az uralkodók időszakát. Veruna uralma alatt építették meg Keren városában a Kwilaan Csillagkikötőt. Verunat a népszerű Amidal királynő követte, akit ironikusan arra is felkértek, hogy két időszak után is vezesse a népét, de ezt végül visszautasította.

Megjelenések

Ismeretlen

A Naboo uralkodója
YE 4633
Padmé Amidala királynő
(YE 3324)