FANDOM

A Bando Gora vallás egy halálos Erő-imádó bűnszervezet volt, ami a nabooi invázió ideje körül működött.

Történet

A kultusz a Külső Peremen és a galaxis civilizálatlan világian uralkodott a félelmen keresztül, gyakran megölve azokat akik az útjukba álltak, vagy megtagadták az áttérést. A kegyetlen merényleteik elkezdték meggyengíteni a galaxis legerősebb vállalatait. Nem sokkal a galidraani csata után a kultusz megtámadta a Baltizaar bolygót. A Galaktikus Köztársaság kérte a jedik közbeavatkozását, de azok nem számoltak a Bando Gora erejével. A jediket teljesen lerohanták, és többen meghaltak, de a kultuszt végül sikerült visszaszorítani.

A jedi különítmény egyik tagja volt Komari Vosa, akit elfogott a kultusz két másik jedivel együtt és brutálisan megkínozták. Az Erő sötét oldalába megmerítkezve kiszabadult a béklyóiból és lemészárolta a fogvatartóit és a többi fogvatartottat, mielőtt átvette volna a vallás vezetését.

A kultusz tagjai titokzatosak lettek fekete szinezetű bőrükkel és világító vörös vagy kék szemekkel. A Bando Gora kapitányai gyakran hordtak félelmetes maszkokat hosszú lefelé mutató szarvakkal és botokat vittek, amik zöld tűzgömböket bocsátottak ki. Nem sokkal a nabooi csata után a Bando Gora olyan halálpálcákat bocsátott ki, melyek még erősebb kábítószereket tartalmaztak, hogy segítsenek agymosni az áldozatokat. A kultusz hamarosan veszélyt jelentett a Köztársaság és a sith nagyurak, Darth Tyranus és Darth Sidious számára.

Dooku felbérelte Jango Fett és Montross fejvadászokat, hogy vadásszák le Vosat 5 millió köztársasági kreditért, amit kevesen tudtak visszautasítani. Miután követték a sötét jedit a Kohlmara, a Bogden temető holdjára, Fett legyőzte a riválisát, majd behatolt Vosa keményen védett erődjébe, majd egy vad csatába bocsátkoztak. Végül legyőzte Komarit, de megkímélte az életét. Dooku, aki valahogy megjelent a helyszínen a sötét oldal erejével megfojtotta őt lefejezve a Bando Gora kultuszt és véget vetve a terror uralmuknak. Elmondta, hogy végig tudta Vosa rejtekhelyét, és ez egy teszt volt, hogy méltó e, hogy később a klón hadsereg templátjaként szolgáljon. Nem ismert, hogy mi történt a szolgálók ezreivel. Ismeretlen, hogy meghaltak, vagy visszatértek a normális életbe.

Megjelenések