FANDOM

A besalisk vagy más néven ojom egy több-karú faj volt az Ojom hideg óceánvilágáról. A besaliskek nagy, repülőképtelen madarakból származtak, bár sokszor tévesen hüllőknek hitték őket.

Biológia és megjelenés

A hím besaliskeknek előretörő taraja és négy karja volt. A nőstényeknek akár nyolc karja is lehetett. Ezen toldalékok miatt fokozott anyagcseréjük volt, és ezek a tömeges teremtmények képesek voltak az ételt és vizet napokon keresztül raktározni, és ha a szükség úgy hozta, hosszú ideig bírták étlen-szomjan. Durva érzékszőreik voltak az orruk alatt a nagy, tekintélyes toka felett, ami a legtöbb besalisknek volt.

Történelem

Az éles elméjű és szociális besaliskek hamar integrálódtak a civilizált társadalmakba, bár néhány besalisk kolónia a gyéren lakott Ojomon kívül is volt. A besaliskek soha sem kértek képviseletet a Galaktikus Köztársaságban, saját dolgaikkal törődtek, míg a politikusok és a bürokraták a galaxist irányították. A Galaktikus Birodalom uralma idején, a besaliskek éppen hogy megúszták a rabszolgasorsot különböző befolyásos alvilági kapcsolataik segítségét kérve, bár sok besalisknek kellett ezért az adósságért éveken keresztül dolgozni, főleg azok, akik a huttok segítségét kérték.

A besalisk faj híres tagja volt Dexter Jettster, egy mogorva, becsületes személy, aki egy vendéglőt üzemeltetett Coruscant CoCo Town kerületében.

A klónok háborúja idején Obi-Wan Kenobi harcolt a vörös színű besalisk szeparatista parancsnokkal, Xerius Ugg-gal a Kiros bolygón, miután a droid seregek elfoglalták azt.

A színfalak mögött

A középkori európai legendákban a basilisk egy madárszerű hüllő volt koronaszerű tarajjal és hatalmas tokával. A basiliskeket gyakran hat vagy nyolc végtaggal ábrázolták, bár a hüllőszerű kinézet miatt inkább tyúkra hasonlítottak. A modern fogalmak szerint a basiliskek egyszerű nagy kígyók.

Az Ultimate Alien Anthology képén a besaliskek mindössze 1,6 méter magasak.

Megjelenések