FANDOM

Mizorgana
Breha Organa
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Alderaan

Elhunyt

Valószínűleg YE 0, Alderaan

Fizikai jellemzők
Faj

Ember

Nem

Nőnemű

Hajszín

Fekete

Szemszín

Barna

Korszak(ok)

A Birodalom felemelkedésének kora

Hovatartozás

Breha Organa egy emberi fajba tartozó nő volt, aki a Klónok háborúja és a Galaktikus polgárháború első éveiben az Alderaan bolygó királynője volt. A Klónháborúk végén ő és férje, Bail Organa szenátor örökbe fogadta az újszülött Leiát – a kislány a nabooi Padmé Amidala szenátornő, és az elbukott Jedi lovag, Anakin Skywalker gyermeke volt, és Leia Organa néven Alderaan hercegnőjévé vált.

Királynőként Breha személyesen mentorált egy csapat fiatal alderaanit, hogy a bolygójuk kultúrájáról és örökségéről oktassa őket. A Galaktikus Birodalom felemelkedése után a királynő uralkodása alatt az Alderaant a lázadás forrásának tekintették. A bolygó a Szövetség a Köztársaság Helyreállításáért legkorábbi támogatói között volt – Breha és férje mindketten életüket vesztették, kicsivel a yavini csata előtt, amikor a birodalmiak által épített Halálcsillag elpusztította az Alderaant.

Életrajz

A lány, aki később Breha Organa királynőként vált ismertté, a befolyásos és békés Alderaan bolygó szülötte volt, a galaxis Ősi házainak sarja. Az ő rokona volt Bail Antilles, aki a Galaktikus Köztársaság Szenátusában képviselte népét. Gyermekkén Breha Aldera, a bolygó fővárosának királyi palotájában nőtt fel. Anyja tanította meg őt az Alderaan békeszerető értékeit – mivel első volt a trónutódlási sorban, születésétől kezdve Alderaan királynőjének nevelték.

Tizenhat évesen alávetette magát annak a ceremóniának, amelynek keretein belül igényt formált a trónra, és három próbát állt ki, hogy bebizonyítsa rátermettségét. Mialatt a Test próbáját végezte el, lezuhant, és minden bizonnyal belehalt volna a sérüléseibe, ha az őrei nem cselekedtek volna. Habár túlélte, a szívét és tüdejét kibernatikával kellett pótolni. Habár a legtöbben, akik átesnek a beavatkozáson, új húst és bőrt is igényelnek, Breha úgy döntött, hogy lemond ezekről, hogy emlékeztesse, mit élt át.

A baleset után Breha trónra lépett, és hozzáment Bail Organához, egy másik alderaani nemesi ház sarjához, aki birreni Lord Mellowyn rokona volt. Habár vágytak gyermekre, a királynő sérüléseire való tekintettel úgy döntöttek, hogy örökbefogadnak egy örököst.

Megjelenések