FANDOM

A Carida egy bolygó volt a Kolóniákban a Perlemiai Kereskedelmi Út mellett és a caridai faj otthona.

Jellemzők

Ezt a nagy, magas gravitációjú világot minden borította a sziklás hegységektől, a fagyott jégmezőtől az esőerdőkig tele húsevő növényekkel és a sivatagokig. Így a bolygó tökéletes kiképzési terepet biztosított a nehéz körülmények csatáihoz. Élelmiszerexportáló volt és a Kereskedők Tanácsa irányította, amely később a katonai adminisztációval osztotta meg a hatalmat.

Történelem

A Carida volt a helyszíne egy jelentős hadi kiképző létesítménynyek a Caridai Akadémiának. A kiképzőhelyet a Galaktikus Köztársaság foglalta el, hogy klónkatona csapatokat képezzen ki a klónok háborúja alatt. Ugyanaz a létesítmény később a népesség kérésére birodalmi kiképző központtá alakult át és a Birodalom legfontosabb rohamosztagos programjának a helyszínáül szolgált több száz B3-as ultra harci droid mellett. A bolygó a Galaktikus Köztársasághoz maradt lojális a klónok háborúja idején és a Galaktikus Birodalom stabil támogatója volt a bolygó keserű végéig. Ugyanakkor YE 21-ben a bolygó egy szeparatista győzelem színhelye volt a Galaktikus Köztársaság felett.

A bolygón emellett számos rancor volt, amiket a Dathomirról szállítottak ide. Gyakran használták őket a kiképzésekhez rohamosztagosokat vagy birodalmi járműveket vetve be ellenük. A bolygó a caridai csata színhelye volt Thrawn főadmirális csapatai és a Zann Konzorcium hajói között.

Az MT-AT pókjárót itt fejlesztették és gyártották. Veers tábornok itt tesztelte az első AT-AT-kat. Carida volt a hazája Kendal Ozzel admirálisnak.

A Carida Kabala Holdjának felszínébe az Akadémia logóját vésték be. YE 8-ban Mako Spince megpróbálta azt eltávolítani antianyagot használva, de ehelyett elpusztította a holdat.

A Carida pusztulása

A bolygót YU 11-ben pusztította el a jedi Kyp Durron a sith nagyúr Exan Kun szellemének befolyása alatt a Napzúzót használva, egy szuperfegyver által, ami rakétákat lőtt egy csillagba novává alakítva azt. Még azelőtt Durron információkat kért a bátyjáról, Zethről, akit a rohamosztagos programba kényszerítettek. A caridaiak tévesen azt mondták neki, hogy Zeth gyakorlás közben életét veszítette és dühében Durron egy rezonancia torpedót lőtt a rendszer napjába. Kyp bejelentette, hogy két órájuk van az evakuációra, mielőtt a világ elpusztul, de éppen mielőtt ez megtörtént volna Dauren hadnagy jelentette neki, hogy Zeth még életben van. Sok birodalmi hagyta el a bolygót.

Ahogy Kyp a felszín felé sietett, hogy megtalálja Zethet a csillag összeomlott és két masszav hullámban robbant fel. Kypnek sikerült rálelnie a bátyjára, Zetgre. Ugyanakkor Dauren megakadályozta, hogy Zeth elmeneküljön a bolygóról az öccse hajójában és Kyp arra kényszerült, hogy végignézze a bátyja halálát az első hullámban. Kyp elmenekül, ahogy a második hullám kettévágta a bolygót.

Megjelenések