FANDOM

K Á N O N
L E G E N D Á K
KANON

A Christophsis egy peremvidéki bolygó, ami érinti a Koréliai Kereskedelmi Útvonalat. A Christopshis felszínét egész kristály képződmények borítják, a lakosok kristályból kifaragott házakban élnek. Legjelentősebb városa Chaleydonia, ami a bolygó fővárosa. Legfőbb export cikke, a kyberkristály. A Klón Háború alatt a Független Rendszerek Konföderációja többször is megostromolta. De a Köztársasági Erőknek, hála többször is visszaverték a droidokat. A Köztársaság bukása után a Galaktikus Birodalom vette át az irányítás, ahonnan elkezdték kibányászni a kyberkristályokat, a Halálcsillag működéséhez. Ennek ellenére itt is lázadás tört ki.

Leírás

A Christophsis felszínét kristályos talajok és erdők borítják. A bolygó légköre lélegezhető a lakosság számára. A Christophsis körül keringett egy hold, a Leesis.

Történelme

Klón háború

A klón háború alatt az Alderaan szenátora Bail Organa a Christophsis-ra látogatott, hogy tárgyalásokat és a lakosok számára elegendő élelmet adjon. Azonban ő és az emberei csapdába estek, mivel a szeparatisták ostromolták a Christophsis, melynek a támadás vezetője Trench admirális volt. Trench többször is támadást indított a lakosok ellen. A Köztársaság serege, Anakin és Obi-Wan vezetésével nehezen tudták áttörni a blokkádot Trench admirális stratégiájával.

A Leesis hold mögött bújtak el a blokád elől, míg Anakin Obi-Wan és Wullf Yularen ezredes egy stratégián dolgozott. A hold mögül végül megtámadták a blokádot, egy álcázó hajóval és sikerül megölniük Trenchet, (vagyis azt hitték), és sikerült szállítmányokat juttatni Organa szenátor számára. Leszálltak a katonákkal a bolygóra és tovább küzdöttek velük.

De Dooku gróf egy orgyilkost Assajj Ventress küldte, hogy vezesse a szeparatista erőket. A Köztársasági Bázison viszont volt egy áruló, aki titokban információkat szivárogtatott ki a Konföderációnak. Slick őrmester volt, akit nagy nehezen elfogtak. Obi-Wan egy külvárosi házban megküzdött Ventressel, és a párbaj után egy nagy csapás mérő ütközet alakult ki.

A Szeparatista Bázisról sok B1-es harci droid és roham droidok indultak el a klónkatonák ellen. Egy nagy csata volt, amit még nem nyertek meg. Ekkor ismerkedett meg Anakin a tanítványával Ahsoka Tanoval. Eleinte nem kedvelték egymást, de együtt sikerült elpusztítaniuk a szeparatisták pajzsgenerátorát. A droid hadsereg megindultak tankokkal a Köztársaság ellen, amit viszony megnyertek, de többször is csaták dúltak a Christophsison.

Egyszer a Christophsison járt Quinlan Vos jedi mester, aki Dooku gróffal küzdött. Erő villámokat küldött rá, de helyette Ventresst találta el, aki belehalt a sérülésébe. Dooku Sidious segítségével sikerült elmenekülnie a világból, míg Kenobi és Skywalker bűnbánó Vos-t vitték őrizetbe. Később a Szeparatista Bázist megsemmisítették

Birodalmi idők

A Galaktikus Birodalom alatt átvette az irányítás a rohamosztagosok. A Christopsison sok kyberkristályt kinyertek, hogy működtessék vele a Halálcsillag szuperlézerét. Ugyanúgy mint a többi bolygónál itt is lázadás tört ki.

Megjelenések

Egyéb nyelvek