FANDOM

A Clak'dor VII egy kis bolygó volt, ami a nagy fehér csillag Colu körül keringett a Colu rendszerben a Külső Peremen a Rimma kereskedelmi úton. A Galaktikus Köztársaság régi tagja volt és a bith faj otthona.

Történelem

Természeti katasztrófa

A bithek évezredeken keresztül fejlődtek és a látásuk és hallásukat kihasználva művészek, tudósok és zenészek faja lett. Hatalmas városokat építettek a Clak'dor VII hegységeiben és dzsungeleiben. Ugyanakkor YE 320 körül egy konfliktus robbant ki Weogar főváros és ellenfele, Nozho között egy csillaghajtómű jogai felett. Amikor Weogar rájött a csalásra hamarosan egy háború robbant ki és Nozho egy vegyi támadást indított a főváros ellen. A válaszként adott biológiai támadás Nozho ellen eltörölte a várost és elpusztította a Clak'dor VII ekoszisztémáját, elpusztítva a bolygó képességét, hogy alapvető vagy exportra szánt termékeket produkáljon. A lakosság megtizedelődött, bár Nozho romjai közül a y'bith alfaj nőtt ki, mely benépesítette a Clak'dor IV-t. A megmenekülú bithek arra kényszerültek, hogy áttegyék a városaikat pacifistának nyivánítva magukat, és ritkán mentek csak a sugárzó mocsarba, ahol a vadvilág olyan szörnyekké mutálódott, mint a ghhhk.

Klónok háborúja

A Clak'dor VII-t a Dodra F'ass képviselte a Galaktikus Szenátusban egészen a bolygó kiszakadásáig YE 22-ben nem sokkal a klónok háborúja előtt. Bár sok bith, így F'ass is, visszatért a hazájába és pacifistaként alig vett részt csatákban, a bithek a Független Rendszerek Konföderációját támogatták technológiai és művészeti adományokkal. A bithek számára a Konföderációja szemben állt a morálisan korrupt Köztársasággal szemben.

Csatlakozás az Új Köztársasághoz

A bitheket megrémítette a Galaktikus Birodalom, mely üldözte őket, így egy szövetségi mentő küldetést kényszerítve ki nem sokkal a yavini csata előtt, amit Naytaan vezetett. A Clak'dor VII volt az egyik első bolygó, amit felszabadított az Új Köztársaság (YU 5-ben, azonnal az Új Köztársaság hadjárata után a Lwhekk ellen).

A bolygó felszabadítása után a Clak'dor VII rövid ideig független maradt. A bolygó csatlakozására az első bizonyíték, hogy egy bith követ részt vett a hapanok ajánlatának prezentálása során, hogy segítenek az Új Köztársaságnak (és Isoldert felajánlva ajándékként Leia Organanak).

Thrawn hadjárata során egy új köztársasági erőd volt.

A bolygót az Új Köztársaság Szenátusában először Nara Deega, majd később E'noro képviselte. Elkerülte a yuuzhan vong háború során az inváziót.

Megjelenések