FANDOM

A Commenor a Commenor rendszer harmadik bolygója volt a Kolóniákon nem messze a Magvilágoktól.

Történet

A Commenor először a Humbarine kolóniája volt. A lassú csillagközi utazás és kommunikáció miatt egyike volt a több kolóniavilágnak, amelyek kinyilvánították a függetlenségüket. A bolygó a Galaktikus Köztársasághoz annak hajnalán csatlakozott valamikor YE 25000 és YE 22000 között.

Egy kereskedelmi állomásként és űrkikötőként a Commenor presztizsében a Magvilágokhoz hasonló volt. Ismert volt a chrysopaz gyémántjairól és a helyi brandyjéről.

YE 44-ben a Commenor hajókkal és személyzettel látta el Ranulph Tarkin szenátor paramilitáris erőit.

Nem sokkal a klónok háborúja előtt Padmé Amidala szenátor a Commenori Egyetemen mondott beszédet a Hadsereg Felállítási Törvény ellen. A bolygó hű maradt a Galaktikus Köztársasághoz a klónok háborúja alatt és a helyi Jan Dodonna egyike volt az első csillagromboló kapitányoknak. Az Új Rend kihirdetését követően számos Galaktikus Birodalom ellenes tiltakozás kezdődött szerte a bolygón.

Az endori csata után a Commenor kihirdette a függetlenségét a Birodalomtól, de fenntartotta a kereskedelmi kapcsolatokat, csakúgy mint az Új Köztársasággal és a független hadurakkal. Nem csatlakoztak az Új Köztársasághoz egészen Thrawn főadmirális vereségéig. Tavion Axmus Ragnos jogarát a Commenoron szerezte meg egy kereskedőtől YE 14-ben. Fyor Rodan az Új Köztársaság Szenátusa tagja volt a yuuzhan vong háború idején, amikor a yuuzhan vong elfoglalta a világot. A Commenort később Boba Fett mandalori szuperkommandói szabadították fel a háború végén.

YU 40-ben a Commenor szövetséget kötött a Koréliával a második galaktikus polgárháború idején. Ekorra Fyor Rodan volt a miniszterelnök. Matric Klauskin volt az egyik admirálisa. Egy flottát küldött a Korélia blokádjának feloldására. Később a háború csúcspontján a Commenor egy flotta csillagrombolót küldött új turbolézer technológiával felszerelve a Konföderáció számára.

Később támadás érte. A csata során a Galaktikus Szövetség Harmadik Flottája egy aszteroidát irányított a bolygó felé, és a helyiek nem voltak képesek megelőzni az ütközést.

Megjelenések