FANDOM

A Cona volt a háromszög-alakú arcona faj otthona, amely a kék óriás, Teke Ro körül keringett és a Teke Ro rendszerben volt megtalálható.

Történelem

A Conanak korábban forró, trópusi éghajlata volt. Mivel a bolygónak nem volt tengelydőlése és a hőmérsékletet befolyásoló légviharai, az éghajlat állandó maradt az egész bolygón, forró és sűrű. A légkörben nagy koncentrációban volt megtalálható az ammónia, mely a bolygó dzsungeleit permetezte. Az oxigén a Cona mélyebb rétegeiben volt megtalálható.

Vizet nehezen lehetett a Conan találni, és ami kevés volt, azt is az őshonos növények raktározták. Az arconak kis, alacsony-technológiájú közösségekben éltek a Conan, vizet aratva a növényekből. A Cona volt a hazája több nagy galaktikus bányavállalatnak és néhány kisebbnek, mint a Nemlor Minerals. Az arconak eladták a bányászati jogot ezeknek a gyáraknak nagy mennyiségű vízért. A bolygónak hatalmas űrkikötői voltak. Azt mondták, hogy az ammónia-dús dzsungelei a csillagsárkányok lakhelye.

YE 50-ben a bűnözők sót hoztak a Conara. Az arconak sófüggősége évtizedekre problémát jelentett. Egy sócsempész műveletet Stass Allie állított le YE 22-ben.

A yuuzhan vong háború idején a Conat megtámadta a yuuzhan vong és az Ailon Új Gárda.

Megjelenések