Kaminopedia
Advertisement

KANON.png

A Craiti csata vagy másik nevén Crait Ostroma, egy csata és konfliktus volt az Első Rend és az Ellenállás között, miután Leia Organa az Ellenállását a Crait bolygóra menekítette, hogy üzenetet küldjön a szövetségeseinek.

De itt az Első Rend rátalál, ahol egykori lázadó bázison tartózkodtak. Egy hatalmas szuperlézer ostromágyúval akarták betörni a hatalmas kaput. A csatát Rey és Csubakka is segítette.

Előzmények

Miután, hogy az Ellenállás elpusztította a Csillagpusztító Bázist, a D'Qari kiürítés folyamán az Első Rend megtámadta az Ellenállást, ahol kisebb hajókkal akartak feljutni a Raddus nevű cirkálóra. Az egyik csillagrombolójukat a Fulminatrixot sikerült elpusztítaniuk, de a hiperűr nyomkövetés segítségével megtalálták a flottájukat.

Végül úgy menekültek meg, hogy Holdo admirális fénysebességgel neki ment a hatalmas csillagrombolónak a Fennsőbbségnek, és a csillagromboló kettétört. De a Crait bolygón mégis rájuk akadtak és támadást indítottak a megmaradt ellenállók ellen.

A csata

Amikor Finn és Rose megérkeztek a Crait bolygóra, nagyom meglepődtek hogy már nagyon kevés ellenálló maradt. Leia azt mondta, hogy egy üzenet küld a megmaradt szövetségeseinek és remélik hogy segítik őket.

Közben az egész bázis megremegett és kiderült hogy az Első Rendnek van szuperlézer ostromágyúja, amivel betudják törni a kaput. Finn azt mondta, hogy a nagy ágyút ki kell iktatni. Habár nem találtak mást csak csupa régi típusú 13 db V4-X-D típusú hósiklókat, amiket még a lázadás idején használták a lázadók.

A bázison kívül a lézerágyúk irányítótermeiben és az árokban figyelték, ahogy az Első Rend AT-M6-osok közelednek. Végül a hósiklókkal támadást indítottak, de a tűzerejük nem volt nagy. Közben számos TIE vadász érkezett és kezdték megsemmisíteni a hósiklókat.

Nagy nehezen el kezdték kikerülni a heves tüzeléseket. Poe arra utasította őket, hogy az ágyú közepébe találjanak be, mert nagyon erős páncélból készítették.

Közben a csatát Kylo Ren a parancsnoki siklójából figyelte. Parancsba adta, hogy a megmaradt Ellenállás a bázison belül van, és hogy törjék be a kaput. Közben az AT-M6-osok is heves tüzet okádtak, némelyik eltalált egy-egy hósiklót. Rose-ra is ráakadt egy TIE vadászt.

Ekkor érkezett a Millenium Falcon és elcsalta a vadászgépeket, amik mindegyik megsemmisült. Közben Kylo Ren továbbra is utasította, hogy a lépegetők a hósiklókra összpontosítsanak. A hósiklók kezdtek megsemmisülni. Közben a bázison Ematt őrnagy bejelentette, hogy súlyos veszteségek vannak és hogy vissza kell vonulni. Leia kiadta a visszautasítási parancsot.

De Finn megakarta az ágyút semmisíteni, de Rose kérte hogy ne tegye. Finn már majdnem belement az ágyú belsejébe, amikor Roe neki ment, ezzel megmentve őt. Rose végül bevallota Finnek hogy szereti. A szuperlézer ostromágyú pedig betörte a kaput.

Leia és a többiek megértették hogy már nincs több remény. Ekkor Luke Skywalker egy erőkivetítés segítségével feltartotta az Első Rendet és Kylo Rent. Elmondta neki, hogy az ő hibája miatt állt át a sötét oldalra. Kylo rájött hogy csak erőkivetítés volt az egész. Luke azt is elmondta neki, hogy nem ő az utolsó Jedi. Kylo megesküdött hogy akkor elpusztítja Reyt.

A többi megmaradt ellenálló Leia és Poe segítségével találtak egy hátsó kijáratott a bányákból, ahol Rey az Erő segítségével a köveket elmozdította. Felszálltak a Millenium Falconra és elmenekültek, de az Ellenállás romokban hevert.

Megjelenések

Skywalker saga

Star Wars: Battlefront II (Először tűnik fel)

Csillagok háborúja VIII: Az utolsó Jedik

Star Wars: Az utolsó Jedik (regény)

Az utolsó Jedik (CD

Poe Dameron 26 (Csak megemlítve)

Poe Dameron 27 (Csak megemlítve)

Poe Dameron 28 (Csak megemlítve)

Poe Dameron 29 (Csak megemlítve)

Poe Dameron 30 (Csak megemlítve)

Az Ellenállás újjászületése (Csak megemlítve)

Egyéb nyelvek
Advertisement