Kaminopedia
Advertisement

LEGENDS.png Ezen szócikk tartalma A Régi Köztársaság kora időkből való.

    Obiwanjarjar.jpg

„Azért, mert tudsz beszélni, még nem vagy okos!”

„Még mindig emlékszem az utolsó csatára a Malachor V fölötti égen.A 2 flotta megtöltötte az űrt körülötte,túlragyogva a csillagokat...”
Canderous Ordo

A Malachor V-i csata vagy másnéven Ani'la Akaan' -"Az Utolsó Nagy Csata"-mandalóriaiul,az utolsó nagyerejű csata volt a Mandalóriai Háborúk történetében.Ez változtatta a Malachor V nevű bolygót egy temetővé,miután Revan feláldozta saját erejüknek egy részét, hogy legyőzzék a Mandalóriai Új Kereszteseket.

Történet

Előkészületek

„Nem a hajóid,vagy az embereid,vagy a "küzdj a szabadságért" való magasztalás miatt nyertétek meg ezt az utolsó mindent eldöntő csatát.Minden dolog 1 személy-a jedi lovag Revan- miatt történt úgy ahogy,Az ő stratégiái és taktikái a legjobbjainkat is legyőzték.Még Mandaloret is hátravetette Revan vadsága szívóssága és terveinek elméssége.”
―Canderous Ordo

A YE 3960 évben Revan egy utolsó csatára kényszerítette a mandalóriaiakat Malachor V fölött. Egy masszív köztársasági flottát telepített a bolygóhoz, ahol a lakók hűsége számára kérdéses volt. Teljes titokban, egy szuperfegyvert telepített ide, az úgynevezett Tömegárnyékoló Berendezést amit egy zabraki mérnök Bao-Dur tervezett. Ez a fegyver volt a középpontja annak a csapdának, amitől azt remélte,hogy véget vethet ennek a háborúnak. A flotta irányítása és a fegyver használatának ellenőrzése egy Jedi Hadnagy, Meetra Surik később a Jedi Kitaszítottként ismert parancsnok kezében összpontusult, aki nemrég részt vett egy véres hadjáratban a Dxun nevű bolygón. Revan a Malacor V-höz csalta a mandaloriaiakat és egy heves csata alakult ki az űrben.

Becsatlakozva a csatába

„Emlékszem a hajókra.A Köztársaság utolsó állásai.A legnagyobb flotta amit a maradékból össze tudtunk szedni sérült,gyenge és sebezhető volt.A mandalóriaiak nem tudtak ellenálni,Úgy téptek minket szét mint az állatok,darabokra szaggatva hajóinkat miközben mi vissztámadtunk.”
―Bao-Dur

Revant egy mandalóriai felderítő csapat tartotta fel. Mikor végül megérkezett és becsatlakozott a harcokba, már elkésett.A mandalóriaiak még messze voltak a vereségtől. Nemsokkal később rá tudta venni Mandaloret és egy nyílt harcra ahol le is győzte a vezetőt. Eközben az űrben harcoló Revansiszta Jedik közül egyre többen kerültek a bolygó által árasztott sötét erő hatása alá. Az ő ellenállásuk elkopott az évek óta tartó véres háborúban és így a sötét oldal elnyelte őket. Megújult életerővel, Revan seregei támadást indítottak.Nem sokkal később ki tudtak harcolni egy patthelyzetet és ezután lassanként szorították vissza a mandalóriai flották Malachor V irányába.

Befejezés

„Emlékszem arra nézésre amikor felém fordultál.Az volt az addigi leghosszabb. Nem mondtál semmit-csak bólintottál.Villanások, robbanások,te pedig-összeestél.Éreztem a fájdalmat körülöttem.És azután az emlék.A sodródó hajóváza a mandalóriai hajóknak,a halottak-barátok,ellenségek,idegenek.És azután a visszhang. Hosszadalmas.A hang amit a rémálmaimban hallok.”
―Bao-Dur, Meetra Suriknak

Végül, ahogy a harcok egyre inkább fokozódtak, Meetra észrevette, hogy a mandalóriaiak bekapták a csalit és a csapda ugrásra kész. Egy bólintással jelzett Bao-Durnak,hogy léptesse életbe a szuperfegyvert. Pillanatokkal később elborzadva látta. ahogy, mindkét flotta jelentős részét elnyeli egy hatalmas gravitációs örvény, ami elég erős ahhoz, hogy a számtalan hajót a bolygó kérgébe ütköztessen ezzel összezúzva a bolygót egészen a magjáig.

Csak néhány hajó élte túl mindkét részről a malachori csatát sértetlenül,de a mandalóriaiak szenvedték el a nagyobb veszteséget és a magasabb emberi áldozatokat.Rájőve arra,hogy majdnem az egész flottájukat elvesztették a Tömegárnyékoló berendezés következtében, a mandalóriai túlélők gyorsan továbbítottak a feltétlen megadásukat,így befejezve a Mandalóriai Háborúkat.

Utóélet

„Hallottam történeteket Malachorról. Azt mondják,hogy szerte a galaxisban nagyon sok emberem érezte a Mandalóriai Háborúk végét.”
―Visas Marr

Valaha egy mezőgazdasági világ, Malachor V megtörve a Tömegárnyékoló berendezés által, átváltozott egy kisbolygók csomojává, amit már csak a Malachor-rendszer beli gravitáció anomália tart össze. A megtört maradványok körül köztársasági és mandalóriai hajók keringtek. Megtelve hajóroncsokkal, a felszín egy kietlen temető lett ami máig visszangozza a meghalt Jedi,köztársasági és mandalóriai katonák hangjait. Ezután a bolygót állandóan földmozgások által keltett viharok támadták amelyek sikeresen kiszorították a hajókat a pályájukról.

Revan lefegyverezte és feloszlatta a mandalóriai klánokat a háború után, megengedve nekik, hogy szétszóródjanak a Külső Peremvidéken. Néhány mandalóriai túlélő visszatért a Mandalore-rendszerbe, de sokuk, köztük Canderous Ordo, megalázva saját büszkeségét, zsoldosnak állt. Más csoportok nyíltan banditának álltak,egy olyan jelentéktelen próbálkozás érdekében,hogy újraélesszék régi dicsőségüket.

Megölve Mandaloret és megnyerve a háborút egy elsöprő győzelemmel Malachor V-nél, Revant és Malakot hősként és a köztársaság megmentőjeként üdvözölték.Azonban nemsokkal a csata után a seregük megmaradt részét az Ismeretlen Régiókba vezették azzal az ürüggyel,hogy megtalálják a mandalóriai csapatok maradékait, de nem tértek vissza és nem küldtek üzenetet hollétükről. Idővel a Galaktikus Köztársaság attól félt, hogy elvesztette őket valami tragikus balesetben, de a valóságban seregeiket készítették fel arra,hogy meghódítsák a Köztársaságot.

Meetra Surik, a Jedi Hadnagy aki ezzel a kataklizmatikus befejezéssel eldöntötte a háborút,képtelen volt ellenálni a fizikai visszacsapásainak annak a pusztitó energiának, amit elszabadított. Az egyszerre összpontosulú halála a jediknek,köztársaságiaknak és mandalóriaiaknak létrehozott egy hatalmas sebet az erőben. Az egyetlen út számára, hogy eltudja viselni ezt, öntudatlanul megsüketítte magát az Erőnek. Ennek következtében nem hallotta meg a hívását.Képtelen érzékelni a szenvedő visszhangok behatása miatt, amit akkor, Malachor pusztulásánál érzékelt.

Színfalak mögött

A csata leírása metalálható a Knights of the Old Republic nevű videójátékban és a folytatásában a Knights of the Old Repiblic IIben,a Chronicles of the Old Republicban ami egy történelmi cikk,valamint a Knights of the Old Republic Campaign Guideban,de a leírások között lehetnek bizonyos eltérések.

Az első KotOR játékban,Canderous Ordo azt állítja hogy Revan volt az aki megnyerte a csatát, de a második játékban már Meetra Surikot jegyzi meg annak aki legyőzte az embereit. A folytatás tisztába teszi Bao-Dur párbeszéde által, hogy Revan késett és a flottája szorult helyzetben volt amikor megérkezett-egy tény amit nagyon nehéz összeegyeztetni más, ugyanerről a csatáról készült leírással.

Habár a Knights of the Old Republic II-ben aMeetra Surik-ot jegyzik meg annak, aki elrendelt a parancsot a berendezés aktiválására,de a The Esential Guide to Warfare és a Timeline 9:The Mandalorian Wars-ban Revan jelölik meg annak, aki a parancsot adta.

Mandalore halála a mai napig ködös. A Knights of the Old Republic és a The New Essential Chronology azt állítja,hogy Revan egy az egy elleni csatában ölte meg a mandalóriai vezért, míg a Knights of the Old Republic II-ben Canderous Ordo azt állítja,hogy Mandaloret Revan végezte ki.

Megjelenések

Források

  • Chronicles of the Old Republic
  • The New Essential Chronology
  • The New Essential Guide to Droids
  • Knights of the Old Republic Campaign Guide
  • The Essential Atlas
  • Galaxy of Intrigue
  • The Journal of Master Gnost-Dural
  • The Essential Guide to Warfare
Advertisement