KANON.png

A D'Qari csata vagy más néven a D'Qari evakuálás vagy a D'Qar ostroma, egy nagy csata volt YU 34-ben, az Első Rend és az Ellenállás között mialatt az Ellenállás evakuálta a D'Qar bolygót. Az Első Rend szuperfegyverét sikeresen elpusztították, de ezáltal felfedték magukat és a bázisukat kénytelen voltak kiüríteni. Az Első Rend rátalált a bázisukra, és támadást indítottak ellenük, hogy az Ellenállást végleg megsemmisítsék. A csata során elég sokan meghaltak, köztük Rose testvére Paige Tico és vele együtt az összes bombázó.

Sikeresen elmenekültek, de nem tudták hogy az Első Rend képes követni őket a hipertéren keresztül és rátaláltak a flottájukra a Oetchi rendszerben. Végül a Crait rendszerbe menekültek, az egykori lázadók bázisára a Craitre.

Előzmények

Miután hogy az Ellenállás elpusztította a Csillagpusztító Bázist, sokan örültek hogy a rettenetes gépezetet megsemmisült, de sajnos nem ünnepelhettek, mert ezáltal felfedték magukat és a bázist elkezdték kiüríteni.

Közben az Első Rend Legfőbb Vezére Snoke, parancsba adta Hux tábornoknak hogy semmisítsék meg az Ellenállás báziást az Ileenium rendszerben. Hux, Peavy hadnagy és egy pár csillagrombolóval az Ileenium rendszerbe mentek, hogy végleg leszámoljanak az Ellenállással.

Evakuálás

A Csillagpusztító Bázis megsemmisítése után a bázist elkezdték evakuálni, leginkább lőszereke és robbanóanyagokat szállítottak, de leginkább az üzemanyagot kellett vinniük, hogy a Flottájuknak elegendő üzemanyagja legyen. Connix hadnagy az egyiküknek azt mondta hogy az üzemanyaggal törődjön ne a lőszerekkel és a robbanóanyagokkal.

Leia ezalatt Han Solo temetését szervezte és mélyen megemlékeztek rá, közben a flotta már indulásra késze volt és a vezérhajójukra tartottak a Raddusra. Éppen az utolsó üzemanyagokat akarták felpakolni a teherhajókra de az Első Rend négy csillagrombolója megérkezett.

A csata

Ahhoz, hogy időt nyerjenek Poe időkérésével idegesíteni kezdte Hux tábornokot, miközben a Fekete Egyes főhajtóművét akarta feltölteni. Amikor feltöltődött támadást indított a Fulminatrix felszíni ágyúit megsemmisítve, de Leia parancsa adta, hogy ne támadja meg a csillagrombolót hanem térjen vissza, de Poe szerint a csillagromboló flottákat söpörhet el, ezért ki kell iktatni.

Poe támadása alatt a Finalizer hídján Hux és Peavy hadnagy kétségbeesetten figyelik ahogy a T-70 X szárnyú tüzet nyit az ágyúkra. Hux megparancsolja Canady tábornoknak hogy pusztítsa el a bázist. Canady tábornok parancsba adja, hogy a két automata orbitális lézerágyúkkal nyissanak tüzet és az Ellenállás bázisa megsemmisült. Közben Poera rátapadnak a TIE/fo vadászok és már sikerül is neki az utolsó is leszedni, ép a vadászgépét találja el, amit BB-8 javítja meg és az utolsó ágyút is megsemmisül.

Miközben a Fulminatrix két automata orbitális ágyúja elfordul a Raddus felé, megérkeznek az ellenálló StarFortess bombázók és vele együtt A-szárnyú vadászgépek hogy biztosítják a bombázókat a TIE vadászokat. A TIE vadász század támadást indított a bombázók és az A szárnyúak ellen és sokan meghaltak és a bombázók is kezdtek elpusztulni. A végén már csak egy bombázó maradt, ahol már csak Paige maradt.

Poe elmondja neki, hogy már csak ő maradt és aktiválnia kellenek a bombákat. Paige nagy nehezen aktiválja és feláldozza magát az Ellenállás számára és a Fulminatrix és a Colder Hammer elpusztul. És ezáltal az Ellenállás flotta a hiperűrbe ugrik. De nem tudják, hogy a hiperűrön keresztül tudják követni őket.

Megjelenések

Star Wars: Battlefront II (DLC) (Először tűnik fel)

Csillagok háborúja VIII: Az utolsó Jedik

Csillagok háborúja VIII: Az utolsó Jedik (regény)

Az utolsó Jedik - Ifjúsági regény

Egyéb nyelvek