FANDOM

K Á N O N
L E G E N D Á K

LEGENDS

Bane
Darth Bane (született:Des)
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Apatros

Született

YE 1026 Apatros

Elhunyt

Ye 980 Ambria

Fizikai jellemzők
Faj

Ember

Nem

Férfi

Magasság

2 méter

Hajszín

nincs

Szemszín

sárga

Korszak(ok)
Hovatartozás
Mester(ek)
Tanítvány(ok)

Darth Bane egy ember Sith nagyúr volt a Régi Köztársaság idejében. Dessel néven született és élete első húsz évét egy Apatroson levő kortózisbányában töltötte, aminek köszönhetően brutális testi erőre és embertelen magasságra tett szert. Egy önvédelemből elkövetett gyilkosság miatt el kellett menekülnie a bolygóról, később beállt a Sith hadseregbe.

Életrajz

Bane Dessel néven született. Korán elveszítette az anyját, amiért a szintén bányász apja, Hurst őt okolta. Az apja szinte mindig részegre itta magát, és többször is megverte a fiát. Dessel szenvedett, vágyott az apja halálára. Egy éjszaka azt álmodta, amint egy kéz benyúl Hurst mellkasába és összezúzza a kegyetlen szívét. Csodával határos módon, Hurst valóban meghalt. Halálának okaként a szívrohamot jelölték meg.

Dessel folytatta apja hivatását, mivel hatalmas adósságokat örökölt tőle. Egy napon verekedésbe keveredett Hurst egyik régi barátjával, Gerddel, akinek a harc során leharapta a hüvelykujját. A verekedés miatt a bányászfőnök egy időre felfüggesztette állásából, ezért Desselnek más módot kellett találnia a pénzszerzéshez. Felkereste barátját, a neimoidi Groshikot, akinek kocsmájában szabakk játszmát kezdeményezett az ott levő Köztársasági katonákkal. A hosszú játék során rengeteg kreditet nyert, ami miatt az egyik részeg katona rátámadt. Groshiknak kellett lenyugtatnia a kis híján tömegverekedésbe torkollott csetepatét.

Dessel, zsebében a kreditekkel, a szállása felé tartott, amikor is a sötétben a dühös köztársasági támadt rá két társával. Sötétben kellett védekeznie, azonban az ösztönei segítették őt. Elszedte a katona vibrokardját és ledöfte őt. Mivel a társai elmenekültek, tudta, hogy rövidesen keresni fogják és a bíróság aligha fog egy kolonc bányász véleményére adni, ezért Groshiktól kért segítséget. A kocsmáros kapcsolatban állt a Sith haderőkkel, és segített Desnek megszökni a bolygóról.

A reformer

Darth Bane nagy szerepet játszott a Sith birodalom újraszervezésében. Ő tette kötelezővé mind a Darth név viselését, és elhatározta, hogy csak két Sith lehet.