FANDOM

KANON

K Á N O N
L E G E N D Á K
Darth Maul profile
Maul
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Dathomir

Elhunyt

YE 2, Tatooine

Fizikai jellemzők
Faj

Dathomiri, Zabrak

Nem

Férfi

Magasság

1,75 m

1,94 m (kibernetikus lábakkal)

Szemszín

Sárga és vörös

Bőrszín

Vörös (fekete tetoválásokkal tarkítva)

Kibernetika

Hat kibernetikus láb(korábban)

Két kibernetikus láb

Hovatartozás

Éjfivérek

Sithek (korábban)

Kereskedelmi Szövetség (korábban)

Cad Bane csapata

Halálőrség

Árnyék Kollektíva

Vörös Hajnal

Mester(ek)

Darth Sidious

Tanítvány(ok)

Savage Opress

"Egykor a Galaxis leghatalmasabb lényének tanítványa voltam, fényes jövő állt előttem... a legfényesebb"

-Darth Maul

Maul egy dathomiri zabrak fajba tartozó, Erő-érzékeny férfi volt, aki a Galaktikus Köztársaság hanyatlásának, majd a Galaktikus Birodalom felemelkedésének idején a Sith nagyúr, Darth Sidious tanítványaként, majd ellene fordulva a mandalori Halálőrség, később pedig Fekete Nap és a Vörös Hajnal bűnszövetkezetek fejeként tevékenykedett. Maul dathomiri boszorkányok, az Éjnővérek vezetőjének, Tanzin Anyának vér szerinti fia volt, akit Darth Sidious kivételes képességeiben lehetőséget látva elrabolt szülőbolygójáról. Darth Maul néven és immár Sith tanítványként a férfi első küldetése a Naboo bolygó inváziója után a bolygóról Coruscant felé menekülő, majd a Tatooine-on elrejtőző királynő, Padmé Amidala felkutatása és elfogása volt. A Tatooine-on Maul megküzdött a Jedi lovag Qui-gon Jinnel, akivel később, a Naboo-n találkozott ismét. A Sith itt megölte a Jedit, annak tanítványa, Obi-Wan Kenobi azonban kettéhasította Mault, aki egy aknába zuhant. Csodával határos módon azonban túlélte sérüléseit, és több mint tíz évig élt száműzetésben Lotho Minor szemétvilágán, ahol öccse, Savage Opress talált rá, hat kibernetikus lábon és bomlott elmével vergődve. Miután anyja meggyógyította és megfelelő kibernetikus lábakkal látta el, Maul öccsével az oldalán bosszút esküdött Kenobi és az őt hátrahagyott Sithek ellen. Ennek érdekében egyetlen szövetségbe olvasztotta a Pyke szindikátust és a Hutt Klánokat, kiegészülve a Fekete Nap bűnszövetkezettel és a  a mandalore-i Halálőrség. Az így megalakult az Árnyék Kollektíváva a háta mögött Maul ávette Mandalore felett az irányítást és meggyilkolta Satine Kryze hercegnőt, Obi-Wan Kenobi régi barátját és szerelmét. Mivel Sidious kezdett fenyegetést látni egykori tanítványában, elfogta és bebörtönözte Mault, szökése után arra használva őt, hogy végre végezhessen Talzin anyával, mivel a boszorkány veszélyeztette volna Sidious tervét, hogy uralma alá hajtsa a galaxist. Anyja halála után Maul visszatért a Mandalore-ra, ahol az egykori Jedi Ahsoka Tano és a Köztársaság Nagy Hadserege végleg szétzúzták az Árnyék Kollektívát.

A Birodalom megalakulása után Maul folytatta bűnözői tevékenységeit, a háttérből irányított Vörös Hajnal segítségével. Végül az ősi Sith világra, a Malachorra utazott, ahol egy hatalams erejű, ősi fegyverre akarta rátenni a kezét, amellyel eltörölhette volna a Sitheket. Maul tervét a bolygóra érkező két Jedi, Kanan Jarrus és Ezra Bridger, valamint a Birodalom elleni Lázadást szervező Ahsoka Tano hiúsította meg. Maul megpróbálta a maga oldalára állítani is tanítványává fogadni Bridgert, amely céljáról  a Malachorról való szabadulása után sem tett le. Hamarosan azonban tudomást szerzett arról, hogy Obi-Wan Kenobi túlélte a Jedi rend kiirtását és a Tatooine-on rejtőzik. Miután a bolygóra utazott, a Kenobit figyelmeztetni készülő Bridgert kihasználva az egykori Jedi nyomára bukkant. Kenobi rövid fénykardpárbajban végzett Maullal, aki ugyanazon a bolygón halt meg, ahol először felfedta kilétét a Jedi lovagok előtt, utolsó pillanatiban is a bosszút keresve, abban a hitben, hogy a Kenobi által védelmezett Luke Skywalker mindkettejük sorsát megtorolja majd.

Életrajz

Gyermekkora

  "[Sidious] azt ígérte, hogy én leszek a jobbkeze, ehelyett elvette azt, ami a legkedvesebb volt számomra... a saját húsom és vérem. A fiam!"

―Talzin anya emlékei arról, hogyan vált Maul Darth Sidious tanítványává

YoungDarthMaulSidious

A fiatal Maul első találkozása Darth Sidioussal

Maul a dathomiri boszorkány, Talzin anya gyermekeként jött a világra, a három fiú legidősebbikeként. Mint minden dathomiri zabrak férfi, fivéreivel, Ferallal és Savage Opressel együtő is az Éjfivérek közé tartozott. Maul és Opress első életévük betöltése előtt kapták meg az arcukat díszítő tetoválásokat anyjuktól. Mikor Maul még kisgyermek volt, Tanzin szövetségre lépett a Sith nagyúr Darth Sidioussal, aki megígérte a boszorkánynak, hogy egyenlőkként uralkodnak majd a galaxis felett. Ehelyett azonban elrabolta Mault, miután tudomást szerzett annak különleges képességeiről, és saját tanítványának fogadta.

Az évek során a fiú immár Darth Maul néven eleven fegyverré vált Sidious kezében. Kivételes tehetségű és kíméletlen harcossá nevelte, aki elsajátította a kettős pengéjű fénykard forgatásának tudományát is. Sidious a Malachor bolygóra vitte Mault, ahol a Jedi lovagok egy évezreddel korábban véres háború árán végül legyőzték és elpusztították a Sitheket. Maul belélegezte az elesettek hamvait, amely révén látomásai támadtak a csatáról és a rend pusztulásáról. A kiképzése alatt mesteréhez hasonlóan Maul gyilkos gyűlöletet szított magában a Jedi rend iránt, és remélte, hogy egy napon elpusztíthatják azt, uralmuka alá hajtva a galaxist.