FANDOM

    Leia holo

„Segítsen! Ön az egyetlen reményünk!”

      Obiwanjarjar „Azért, mert tudsz beszélni, még nem vagy okos!”

A Delta-7 Aethersprite-osztályú könnyű elfogó, ismertebb nevén a Jedi-vadász, egy elfogó volt, amelyet nemsokkal a klónok háborúja előtt kezdtek gyártani YE 22-ben.

A vadász a korát meghaladó fejlettségű, kifinomult fegyverekkel felszerelt gyártmány volt, de gyártása is nagyon költséges volt. A hajó két iker lézerágyúval volt felszerelve és egy sor fejlett szenzor valamint kommunikációs eszköz tartotta a pilótát jól felkészülten tűzharcban és békeidőben is egyaránt.

A Delta-7-es vadász kiemelkedő volt a klónok háborújában, különösen amíg a Jedik használták. Az egyik legnagyobb összecsapás és egyben teszt a Delta-7 számára az volt, amikor Obi-Wan Kenobi Jedi mester követte Jango Fett fejvadászt a Geonosis aszteroidmezejében.

Jellemzők

„Szép hajó.”
Jango Fett[forrás]
180px-Aethersprite-console

A Delta-7 konzolképernyője

A vizuális hasonlóságaik miatt a Delta-7 az Aurek vadászgép evolúciós leszármazottjának tűnhet: a Jedik által felderítő küldetéseken használt kis méretű elfogó. A vadászt ellátták két iker-lézerágyúval, amelyek lehetővé tették a tűzhatrcot a pilóta számára szükség esetén. A Köztársaság Igazságügyi Szervének részeként a Jedi Rend vadászai piros és fehér színűre voltak festve, a köztársasági cirkálókhoz hasonlóan, ami a Jedik diplomáciai mentességét jelképezte. Ennek ellenére a Klónok háborúja alatt néhány vadász más színűre lett festve.

Tervezője Walex Blissex, aki később megtervezte a Alpha-3 Nimbus-osztályú V-szárnyú vadászgépet, majd Jan Dodonnával az RZ-1 A-szárnyú elfogón dolgozott a Lázadók Szövetsége számára. A kor technológiai korlátai miatt a vadász mérete nem tette lehetővé a beépített hiperhajtőmű alkalmazását, így ehelyett más űrjárművekre vagy külső dokkoló hipergyűrűre kellett támaszkodnia a fénysebesség feletti utazásnál.(Azonban már akkor is volt néhány kísérleti Delta-7 Aethersprite prototípus beépített kísérleti hiperhajtóművel, emellett a gyári modelleket is módosítani lehetett úgy, hogy be lehessen építeni egy hiperhajtóművet.) Az Aethersprite nagyon erős fénysebesség alatti hajóművekkel rendelkezett, amelyek akár 5,000 G-s gyorulást is lehetővé tettek.