FANDOM

LEGENDS

A Dolomar egy fővárosi bolygó volt a Dolomar szektorban, a Magvilágokban. Hideg éghajlattal rendelkezett, ezért az emberek legtöbbsége a felszín alatt élt, hogy elkerüljék a nagy hideget. Ezen földalatti komplexek közül a legnagyobb, a Diflu, a bolygó legészakibb hegységében, a L' tiri-csúcsban helyezkedett el.

Leírása

A Dolomar a Dolomar rendszer első bolygója. Hideg éghajlata van, ezért sokan a felszín alatt élnek. A légköre lélegezhető, egy év 224 helyi napból áll, egy nap 42 standart órából áll.

Történelem

Korai történelem

Eredetileg a Galaktikus Köztársaság kolóniájaként a világ számos nagy érclerakódás , különféle speciális ásványi anyaga és kristályai miatt gyorsan gyarmatosították. A bolygó 1,5 milliárd polgára fenntartotta a részvételi demokráciát. Az értékes ásványi lerakódások mellett a világ egy helyi fűszeres bor exportőre volt, amely sok galaktikus kantinában népszerű volt.

Új Köztársaság

Az Endori csata után Dolomar gyorsan szövetségbe lépett az Új Köztársasággal, amikor a helyi ellenállási erők elbocsátották a császári kormányzót, ám a Thrawn kampány során heves harcoknak vetették alá . Biztonságos mély üreg városok, a Dolomars védettek voltak orbitális bombázással. A Birodalom keményen megtanulta a bennszülöttek makacs elhatározását - a kezdeti inváziós erők felkutatták és megölték őket.

A világ heves vitatott harci zónává vált, az Új Köztársaság flottaegységeivel és a helyi Dolomar védelmi erőkkel visszatartva a császári inváziós flottát. Azokat a birodalmi szállítóeszközöket, amelyek képesek voltak eljutni az Új Köztársaság hadihajóinak védekező sorozatán, gyakran a Dolomar repedések által lőtték le, és bolygón szétszórt légvédelmi fegyverekkel álltak szembe. Az a néhány birodalmi erő, akiknek sikerült leszállni, gyorsan kiszakadtak és kiszorultak a rejtett átjárókból és barlangokból harcoló helyi lakosok által.

A világért folytatott harc annyira fontos volt, hogy Ackbar admirális, az Új Köztársaság főparancsnoka személyesen ellenőrizte a világ védelmére kijelölt egységeket. Egy bizonyos ponton az Új Köztársaság átvitte a szekto fővárosát Dolomarról a Capriorilra.

Megjelenések

Az utolsó parancs (Első említés.)
Egyéb nyelvek