Leia holo.jpg

„Segítsen! Ön az egyetlen reményünk!”

Droidekapromo.jpg
Droideka
Gyártási információk
Gyártó

Colicoidok

Modell

Droideka

Osztály

harci droid

Technikai jellemzők
Magasság

1,83 méter

Nem

férfi programozás

Érzékelő színe

piros

Felszerelés
Kronológiai és politikai adatok
Korszak(ok)
Hovatartozás
„Hol vannak a Droidekák?”
Nute Gunray

Története:

A droideka (összetett szó ötvözi a alap szó "droid" az Colicoid eka toldaléka,ami azt jelenti "bérenc" vagy "henyél") nevezik romboló droidnak, kerekes droidnak vagy halál droidnak .Olyan típusú nehéz csata droid, amit a Kereskedelmi Szövetség és a Független Rendszerek Konföderációja használ. Halálos a Klónokkal szemben. A Droid parancsnokok, mint Grievous tábornok előnyben részesítették a droidekákat a rugalmasságuk és a tűzerejük miatt, valamint azért mert félelmet keltettek a Jedikben. Használtál őket számos csata folyamán a Klónok háborúban, -általában mérsékelt számban a költségek miatt- és szintén használhaták őket területek védelmezésére különféle konföderációs létesítményeknél. A Klónok háborúja után a droidekák szeméttelepekre, vagy különböző csempész, bűnöző csoportokhoz kerültek.

Felépítése:

Három felhajtható láb. A felhajthatóság a guruláshoz szükséges

A két oldalukon egy-egy darab duplacsövű lézerágyú. Erős teljesítményűek.

Kék színű pajzs. Ezeket a pajzsokat lézer nem volt képes áthatolni. Fénykardokkall szemben is ellenállóak.

Két érzékelő antenna és egy kamera.(Ennek segítségével lát)

Pajzsa

a Droid pajzsa kifejezetten erős. Egyszerű, kézi fegyverek nagy része nem volt képes a megsértésére.

A pajzs a gyorsan mozgó objektumokat -például a lézert- nem engedi át. De a lassan mozgókat igen, hogy át tudjon rajtuk haladni, ilyen például egy lábánál lévő kő, vagy növény.

Ezt a működési módot kihasználva könnyen lehet hatástalanítani egy lassan dobott gránáttal. A Pajzs a gránátot -ha elég lassan gurul- beengedi. Ezt a teknikát többször is láthattuk a Klónok Háborúja sorozatban.

Droideka pajzsa