FANDOM

KANON 1rec

ÉbredőErőmagyarlogó

„Feltámadt egy ősi erő. Érezted?”
Vigyázz! Egy a szócikk spoilereket tartalmaz a Csillagok háborúja VII: Az ébredő Erőből. Ha nem akarsz spoilereket megtudni a filmről, ne olvass tovább!

Az Ellenállás egy csekély létszámú katonai erő volt, amelyet Leia Organa alapított az Első Renddel szemben. Organa az Ellenállást a Lázadók Szövetsége mintájára hozta létre a galaktikus polgárháború alkonyán, amikor az Új Köztársaság elfogadta a katonai lefegyverzési törvényt a Birodalommal megközött egyezséget követően. Organa azt hangoztatta, hogy az ismeretlen régiókba visszahúzódó Birodalom nem fogja betartani az egyezséget, és ezért nem megbízható. Az Első Rend megerősödését aggódva figyelő Organa próbálta meggyőzni a Köztársaságot és annak Szenátusát, hogy vegye komolyan a Rend által jelentett fenyegetést. Ám mivel a Köztársaság vészmadárnak titulálta Orgánát, ő megalapította az Ellenállást, hogy így tartsa szemmel az Első Rendet.

Miközben az Első Renddel küzdött, az Ellenállás egyik fő célja az elveszett Luke Skywalker Jedi mester megtalálása volt. Kutatása során az Ellenállás megtámadta a Starkiller bázist, az Első Rend szuperfegyverét, amely elpusztította a Hosnian-rendszert és vele együtt az Ellenállás tevékenységet csendben megtűrő Szenátust. Az Ellenállás rajtaütése a bázison sikeres volt, és nem sokkal a győztes csata után megtalálta az önkéntes száműzetésben élő Skywalkert is.

Az Ellenállás parancsnokai

Az Ellenállás felső vezetése többnyire a galaktikus polgárháború veteránjaiból áll, akik hűségesek maradtak Leia Organa hercegnőhöz. Az Új Köztársaság legtöbb politikusa úgy véli, le kell szerelni a galaxis szerte állomásozó haderőket, melyek megszokottá váltak a Klónok háborúja óta. Ez több képzett veteránt hagyott emberek nélkül. Mikor Leia az Ellenállás megszervezésébe fogott, hogy fellépjen az Első Rend ellen, ezek a veterán lázadók készen álltak a harcra.

Főbb vezetők:

Az Ellenállás pilótái

Az Ellenállás legfiatalabb és legügyesebb katonái szolgálnak vadászpilótaként. Ezek a pilóták lojálisak, bátrak és mindig készek szembeszállni az Első Rend-del. A repülőszázad tagjai között erős kötelék alakult ki.

Ismertebb pilóták:

Poe Dameron:A 32 éves Poe a legmerészebb és legrátermetteb pilóta az Ellenállásban.
Poe

Poe Dameron

Snap Wexley:Egy tehetséges pilóta, az apja az Endori csatában segítette győzelemre a Lázadókat.

Nein Nunb:Együtt repült az Endori csatában Lando Carlissian-nal

Az Ellenállás földi legénysége

Az Ellenállás csekély számú X-szárnyú vadászgéppel rendelkezik.A gépek karbantarásán fáradhatatlanul dolgozó földi személyzet tisztában van feladatuk fontosságaával.