FANDOM

Elomin-elom
Elomin
Biológiai rendszerezés
Megjelenés és külső
Átlagos magasság:

1.6 m

Bőrszín:

Narancssárga-Barna vagy vöröses barna

Szemszín:

Fekete vagy vörös

Megkülönböztető
jegyek:

szarvak

Átlagos élettartam:

110 standard év

Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Elom

Nyelv(ek):

Elomin

Ismert személyek:

Az elominok szarvval rendelkező humanoidok voltak az Elom bolygóról, akik a bolygó felszínén éltek, míg a másik értelmes faj, az elom a felszín alatt.

Biológia és megjelenés

Az elominok bőre több féle színű lehetett a világos rózsaszínűtől a sötét liláig. Nyaki bőrredőjükben, spanchonjaikban, négy gyomrukban, nemzőcsomóikban, hatüregű szívükben, ormányukban, szarvaikban és hosszú hajukban különböztek az emberektől, amely a fülük mögött nőtt le. Akár 110 évig is eléltek, gyerekeknek 1-5 év között, serdülőknek 6-12 év között, felnőttnek 13-40 év között, középkorúnak 41-60 év között, 61-72 év között öregnek számítottak.

Személyiség

Az elominok mindenben szabályszerűséget igyekeztek keresni, és ahol nem volt, ott meg akarták teremteni. Ezért nem voltak képesek megbírkózni marg sabl manőver strukturálatlan támadásával. Az elominok kínosan ügyeltek a személyes higéniájukra, fésülve a hosszú fülhajukat és fényesítve a szarvaikat.

Történelem

Néhány xenoarcheológus azt gondolta, hogy az elominok a zabrakok egy elveszett kolóniájából fejlődtek ki, amely az Elomon telepedett le a távoli múltban. Az elominok a bolygó felszínét népesítették be, az elején nem tudva, hogy egy másik inteligens faj már a felszín alatt letelepedett. Az elomok valaha a felszínen éltek, de kénytelenek voltak a föld alá költözni, amikor a víz ritkává vált. Izoláltak maradtak, még mélyebbre költözve.

Amikor az elominok újra felfedezték az elomokat, akkor a kormányzatuk megpróbálta meggyőzni a Galaktikus Köztársaságot, hogy nemintelligens állatokról van szó, és szolga és munkássorba kényszerítették. Az igazság később kiderült, és az elomok megkapták ugyanazokat a jogokat, mint más értelmes faj. Az újjonnan megkapott szabadságuk ellenére az elomok nem voltak érdekeltek a politikában és továbbra is az odvaikban laktak. Az elominok továbbra is irányították az Elom világát és képviselték külhonban. Amikor a Galaktikus Birodalom hatalomra került, rabszolgasorba kényszerítették az elominokat, hogy a saját lommite bányáikban dolgozzanak. Az elomok zavargásokat robbantottak ki és számos elomint szabadítottak ki a rabszolgaságból. Miután a bolygójukat felszabadította az Új Köztársaság, a két faj elkezdte integrálni a társadalmaikat.

Ismert elominok

Ismert elomin volt Verrinnefra B'thog Indriummsegh, aki aláírta az Új Köztársaság Nyilatkozatát és az Új Köztársaság Ideiglenes Tanácsának tagja volt. Monjai a Kal'Shebbol kormányzója volt, miután azt felszabadították a Birodalomtól. Te Corso egy jedi mester volt a második birodalmi polgárháború idején.

Megjelenések