FANDOM

Az Esseles egy bolygó volt, amely a Perlemian Kereskedelmi Úton helyezkedett el a Darpa szektorban a Ringali Kagylóban. Harmadik volt az Essesia rendszerben és egy holdja volt.

Történelem

YE 10000000-ban állandó vulkanikus aktivitás volt a bolygón. Emiatt egy hadi erőd bolygó lett, amikora a Galaktikus Köztársaság egyik alapítója lett. A jedi figyelő, Nuck Lyu a bolygón tartózkodott YE 25000-ben.

A Galaktikus Köztársaság utolsó évtizedeiben Cambira Ralle elnök kormányozta és Gabrial Atanna szenátor képviselte. A bolygót YE 21-ben foglalták vissza a Független Rendszerek Konföderációjától a klónok háborúja idején. Ralle hivatalosan hatalomban volt YU 0-ban is, de a bolygót tulajdonképpen Griff Takel birodalmi kormányzó irányította.

A bolygó lakossága 24 milliárd volt és sok magas, hegyes és bordázott vulkanikus hegylánc borította. A légkör nagyon sűrű volt, és így meleg, nedves éghajlat uralta. Nagy bolygó volt, 14783 km-es átmérővel. Fővárosa Calamar volt, egy kultúrált város, ami az oktatás, a művészet, a rekreáció és a hologyártás központja volt. Az Esseles ismert volt a csodálatos építészetéről. A hazája volt egy lázadó sejtnek.

Az Esseles volt a központja az egykor hatalmas Esseliai Birodalomnak, ami valaha tizenkilenc bolygót tartalmazott szerte a Darpa szektorban. Bár az Esseles nem lázadt fel nyilvánosan a Birodalom ellen, erős volt a nacionalizmus és a szebb jövőben való hit. A galaktikus polgárháborúból fontos high-tech gyártási központként emelkedett ki. Az Árnyékkéz hadművelet során újra Birodalmi fennhatóság alá került.

Ez volt a központja az Algeran frakciónak, a Caldrahlsen Mechanicalsnak, a DynaCorpnak, a Trinkatta Starshipsnek és a Damorian Manufacturing Corporationnak. Az Esseles volt az egyik színhelye a kevés Magvilágbeli légifogat versenynek, a Togatto Speedwaynek.

Megjelenések