Kaminopedia
Advertisement

KANON.png

Palpatine aza Darth Sidious az Erő Sötét Oldalára akarja csábítani Reyt

Az Exegoli csata, az egyik legnagyobb csata és esemény volt, ami az Exegolon zajlott, hogy az Ellenállás megsemmisítse a Végső Rendet a Galaxistól. A csata az Exegolon, az Ismeretlen Régiókban zajlott, a csatában egy csomó csillagromboló és a Galaxis flottája vett részt.

Előzmények

A csata előzménye az volt, hogy Kylo rátalált a sérült Darth Sidiousra az Exegolon. Darth Sidious azt mondta, hogy nem ismeri Reyt, sőt abban a lányban hatalmasabb az Erő mint gondolná. Ekkor az Exegolon felemelkedett az Örök Sith Flotta és Sidious azt mondta Kylo Rennek, hogy az Első Rend flottáját egyesítse az Örök Sith-thel, hogy végre leigázhassák a Galaxist.

A Végső Rendről és a flottájukról az Ellenállás tudomást szerzett, de ahhoz, hogy az Exegolra jussanak meg kell találniuk az Útkeresőt, amivel eljuthatnak oda. Rey és csapata a Kef Birre ment a Kijimi után, és itt Rey megszerezte az Útkeresőt, de sajnos Kylo itt is rátalált. Végül az Ahch-To nevű bolygón Luke odaadta Rey-nek az Útkeresőt. Rey elment az Exegol világába. De útja során bekapcsolta a helyzetmegjelölőt és Finnéknek megmutatta az utat az Exegolhoz. Végül az Ellenállás eljutott az Exegolra és innen kezdetét vette a csata.

A Csata

Amikor az Ellenállás támadást indított a Végső Rend ellen a csillagrombolók tüzet nyitottak és sok TIE vadászt küldte ki, hogy harcoljanak az Ellenállással. Közben Rey találkozik az nagyapjával Darth Sidioussal, elmondja neki, hogy már nagyon várta, és hogy foglalja el a trónt.

Közben a légi csata során a TIE vadászok is sorba megsemmisültek. A parancsnoki antennát kellett kiiktatniuk, ami a felszínen volt. Ennek az volt a célja, hogy jelezze a csillagrombolóknak a támadást, mivel túl sok hajó, ahhoz hogy a hiperűrben ugorjanak. De a csata során rájöttek és az antennát átirányították Enric Pryde tábornok vezérhajójára a Steadfastra.

Poe mondta Finnek, hogy az antennát átirányították a csillagrombolóra. Finn, Jannah és egy kis csapat a csillagrombolóra száll le. Végül az antennát kiiktatták, de Enric Pryde tábornok és másik katonai vezetők rájöttek, és egy csomó sith rohamosztagost kiküldte a romboló felszínére. Finnek az az ötlet jött be, hogy a csillagromboló egyik ágyúját a romboló hídjára akarja irányítani, hogy elpusztítsa.

Közben Ben Solo is megérkezett az Exegolra, ahol találkozott a Ren lovagokkal, akiket egykoron szolgált. Rey megérezte a jelenlétét és az egyik kardot az Erő segítségével Bennek, adja. Sidious továbbra is az Erő Sötét Oldalára akarja csábítani Reyt de ellenáll. A Sovereign Testőrök megpróbálják Reyt megölni, de a Jedi mindegyiket megöli. Ben is legyőzi a Ren lovagokat. Ketten legyőzhetik a Sith Sötét Nagyúrát. Sidious inkább azt mondja, hogy haljanak meg és az Erő segítségével kiszívja az összes életüket és ezúttal a Sith Nagyúr teste újra a régi lesz.

Közben a légi csata során több X szárnyú is elpusztult, közölük a Delta és az Arany Osztag. És meghalt Temmin Wexley. Poe már látja hogy nem győzhetnek, de ilyen meghallja Lando Calrissian hangját és meglátja a Galaxis Flottát, ami több mint 16 000 hajóból és cirkálókból áll. És végül egy jó nagy támadást indítanak a csillagrombolók ágyúik ellen.

A Galaxis Flotta megérkezik az Exegolra, hogy az Ellenállást segítse.

Lent a Sith Citadella felszín alatti létesítményében Sidious az Erővel eldobja Bent és közben megparancsolja a fenti erőknek, hogy harcoljanak, mert a Sith visszatért. És egy hatalmas Erő-villámokat küld a levegőbe, ahol a villámok miatt több hajó rendszerei leállnak vagy megsemmisülnek. Itt semmisülnek a Tantive IV és meghal Nien Nunb, az egykori lázadó veterán.

Végül Rey felkel és Darth Sidious Erő- villámokkat küld rá, és elmondja neki hogy ő az Összes Sith. Rey bejelenti hogy ő az összes Jedi. És Leia Organa egykori kardjával végül visszaveri az Erő-villámokat és ezáltal Darth Sidious a Sithek összes Nagyúra és a benne lévő régi idők Sithjei végül elpusztulnak és a Sith Citadella összeomlik. Közben a Sith kultisták is meghalnak vagy elmenekülnek. Végül Ben megcsókolja Reyt feltámadt, de ezáltal Ben Solo meghal, és az Ajan Klosson ezáltal Leia Organa egyesül az Erővel.

Végül a csillagrombolók nagy ágyúit megsemmisítik és Finn végül az ágyút a romboló hídjára célozta, ezáltal a Steadfast és maga Pryde tábornok is meghal. A Végső Rend összes hajója és az Első Rend nagyon meggyengül. Az összes hajó és Rey visszatért az Ajan Klossra, hogy ünnepeljenek.

Megjelenések

Csillagok háborúja IX: Skywalker kora (Először tűnik fel)

Star Wars: Skywalker kora (regény)

Advertisement