Kaminopedia
Advertisement
Ez a szócikk egy bolygó-ról/ről szól. További használatért nézd meg a faleenn faj és a falleen nyelv lapot!

A Falleen egy bolygó volt a Középső Peremen, a falleen faj otthona. Dzsungelek, hatalmas síkságok és jeges hegyek borították.

Történet

A Falleen a Galaktikus Köztársasághoz YE 3996 előtt csatlakozott. A nabooi csata utáni években a Falleenen robbanásszerűen gyárak és gyártó létesítmények építése kezdődött, mivel a vállalatok kevésbé tartották költségesnek, hogy távoli bolygókon építkezzenek. A klónok háborúja idején a bolygót Zurros képviselte a Galaktikus Szenátusban, aki Dooku gróf titkosügynöke volt, addig, míg a Falleen nyíltan nem csatlakozott a Független Rendszerek Konföderációjához. Ehhez azonban meg kellett szállni a bolygót, és ki kellett kényszeríteni a falleen királyból ezt.

Később, az Új Rend első éveiben, Darth Vader egy bakteriológiai kutató állomást alapított a bolygón. Amikor egy magasan halálos baktérium elszabadult YE 7-ben, Vader megparancsolta az orbitális pályán tartózkodó hajóinak, hogy rombolják le a laboratóriumot és a körülötte lévő várost, hogy megmentsék a bolygó egyéb részeit. Vader kiirtotta a baktériumot a várossal és kétszázezer falleennel együtt, köztük a királyi Sizhran-házzal. Ugyanakkor a hadügyi biológiai és vegyi kutatás tovább folytatódott a bolygó más helyszínein.

Évtizedekkel később a Falleen, amely soha nem csatlakozott az Új Köztársasághoz, elesett a yuuzhan vongok által, nem sokkal a fondori dokkok és a Hosk Állomás elpusztítását követően. Miután befejeződött a háború, a bolygó független és izolált maradt.

Megjelenések

  • Cloak of Deception (Csak megemlítve)
  • Jedi Quest: The False Peace
  • Star Wars: Republic 49: Sacrifice (Közvetetten megemlítve)
  • The Clone Wars: The Fall of Falleen
  • TCW mini logo.jpg Star Wars: A klónok háborúja - „Egy droid veszte(Csak megemlítve)
  • Clone Wars Gambit: Stealth (Csak megemlítve)
  • Sablon:WEG
  • Star Wars: Empire 19: Target: Vader (Csak megemlítve)
  • Shadow Stalker (Csak megemlítve)
  • A Birodalom árnyai regény (Csak megemlítve)
  • A mandalóri páncél (Csak megemlítve)
  • Slave Ship (Csak megemlítve)
  • Shadows of the Empire: Evolution (Megjelenés visszaemlékezés(ek)ben)
  • Balance Point
  • Ylesia (Csak megemlítve)
  • Force Heretic III: Reunion (Csak megemlítve)
Advertisement