Kaminopedia
Advertisement

KANON.png

A Fulminatrix egy Mandator IV-osztályú csillagromboló, amit az Első Rend használt YU 34-ben. A Fennsőbség mellet az egyik legerősebb csatahajója volt. A Resurgent-osztályú csillagrombolókhoz hasonlóan a mérete majdenm elérte a 8 méter hosszúságot és nagyobb is volt. Ellenkezőleg volt két elsődleges fegyverzete: 2 db automata lézerágyú, amik bolygók felszíni bombázására tervezték. Majd a D'Quari csatában végül megsemmisült, hála Paige Ticonak.

Gyártás

A Fulminatrixot, az Első Rendet támogató Kuat-Entralla Mérnöki Vállalat gyártotta, valamikor YU 34-előtt. Mivel nagyobb volt a Resurgent-osztályú csillagrombolóknál és masszívabb hajóteste volt, emiatt magas volt a csillagromboló gyártása.

Felépítése

A Fulminatrix a többi csillagrombolóhoz képest nagyobb volt. A magassága 770,85 méter, a szélessége 4121,04 méter a hossza 7669,71 méter. A meghajtásáért 4 db fénysebesség alatti hajtóművek feleltek, de ezenkívül még 6 db manőverező hajtómű is volt, ami a nagyobb manőverezésre tervezték. Volt hipermeghajtója is a hiperűr utazáshoz.

A hídja viszont alacsonyabban helyezkedett el és a tetején 6 db pazsgenerátor volt. A hídon piros világítás volt, hogy lősegítette a lövöldözős csapatok éjszakai látását, miközben előre-hátra fordultak a célpontok és a környező tér látványképei között. Ezt a hadihajó szörnyét, akárcsak osztályának minden tagját, két orbitális bombázási ágyúval fegyveresítették fel. Ezenkívül 26 db légvédelmi ágyú volt, ami a csillagromboló éktestén voltak. Csak az volt a baj velük, hogy nagyobb hajók ellen tervezték ezeket az ágyúkat, nem gondoltak a fürge vadászgépekre, emiatt a D'Qari csatában Poe Dameron megsemmisítette.

Története

Miután, hogy az Ellenállás elpusztította az Első Rend szuperfegyverét a Starkiller Bázist, emiatt az Első Rend támadást indított a bázisuk ellen. A kiürítés alatt támadtak rájuk 3 db Resurgent csillagrombolóval és a Fulminatrix. A csata során 8 bombázó és egy csapat A szárnyú vadászgéppel ütköztek meg az Ellenállás az Első Renddel. Az egyik bombázó a Cold Hammer volt az egyetlen, ami elpusztította a Fulminatrixot és egy lánreakció során megsemmisült.

Később Kazuda Xiono egy csomónyi üzemanyaggal jött a D'Qarra, egészen a roncsokon keresztül.

Megjelenések

Csillagok háborúja VIII: Az utolsó Jedik (Először tűnik fel)

Star Wars: Az utolsó Jedik (regény)

Egyéb nyelvek
Advertisement