FANDOM

KANON

K Á N O N
L E G E N D Á K
Starwars1-movie-screencaps.com-11967
Gunganok
Biológiai rendszerezés
Alfaj(ok):
  • Ankura
  • Otolla
Megjelenés és külső
Átlagos magasság:

2 méter

Bőrszín:
  • Barna
  • Zöld
  • Narancs
  • Rózsaszín
  • Lila
  • Fehér
Hajszín:

Nincs

Megkülönböztető
jegyek:
  • hosszú, kiölthető nyelv
  • szemnyúlvány
  • Három lábujj
  • Haillu
Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Naboo

Ismert személyek:
  • Jar Jar Binks
  • Peppi Bow
  • Tobler Ceel
  • Rish Loo
  • Lunker
  • Lyonie
  • Rugor Nass
  • Aro N'cookaala
  • Roo-Roo Page
  • Oma Prumba
  • Roos Tarpals
  • Teers

A gunganok kétéltű, értelmes faj voltak, akiknek otthona a Naboo bolygó volt. Habár megéltek a szárazföldön és a víz alatt is, otthonaik olyan tavak és óceánok mélyére épített városokban voltak, mint amilyen Otoh Gunga. Külsőre a gunganok magas humaniod lények voltak, erős lábakkal, hosszú nyelvvel és jó izomzattal, és sok más, vizi életmódhoz kifejlődött ismertetőjegyük volt.

A gunganok és a bolygó emberi lakosai, a naboo nép között feszült és ellenséges viszony állt fenn a Kereskedelmi Szövetség hódításáig. A megszállás hatására a gunganok és a nabook egyesítették erejüket, hogy közösen védjék meg otthonukat. Ezek után Jar Jar Binks a Galaktikus Szenátusban képviselte népét Padmé Amidala szenátornő mellett.

Küllem

A gunganok értelmes, magas, kétéltű humanoid lények voltak. Rugalmas, porcos csontozattal, erős lábakkal, és izomzattal rendelkeztek, amely lehetővé tette számukra, hogy megéljenek a Naboo vizeiben. A gunganok ebihalakként kezdik életüket, majd hónapokon belül végtagjaik nőnek, és hamarosan kialakul erős tüdejük, amellyel hosszú ideig képesek visszatartani a lélegzetüket. Megnyúlt fejükkel képesek kitúrni a Naboo mocsaraiból az élelmüket. Egyes gunganok, mint Roos Tarpals bajszot hordott, amely az érettség jele a gunganoknál. Hosszú nyelvükkel rovarokat és kisebb kétéltűeket kaptak el. Két alapvető gungan faj létezett: a könnyed Otolla faj könnyen felismerhető volt szemnyulványairól és hosszúkás arcszerkezetéről, valamint füllebernyege - gungan nyelven haillu - sokkal szembetűnőbb volt, mint az Ankura egyedeké, akiknek mélyen ülő szemeik voltak és nehézkesebben mozogtak. A füllebernyeg mozgásai gyakran tükrözték a gunganok érzelmeit.

Történelem

A gungan faj őshonos volt a Középső-Peremen található Naboon. Otthonukat megosztották a Grizmallt bolygóról elvándorolt emberekkel, akik a nabooknak nevezték magukat. A két faj közötti nézeteltérés a Kereskedelmi Szövetség invázióját követően rendeződött. Egy száműzött gungan, Jar Jar Binks összebarátkozott a Naboo királynőjével, Padmé Amidalával, és meggyőzte őt, hogy kérjen segítséget a gunganoktól. Amidala királynő szövetséget kötött a gungan uralkodóval, Rougor Nass főnökkel, és a két nép együttes erővel kiűzte a megszállókat a bolygóról. A nabooi csata alatt a Gungan Nagy Hadsereg megütközött a Kereskedelmi Szövetség droidhadseregével nem messze Theedtől, amíg Amidala királynő és testőrei bejutottak a királyi palotába, és elfogták a Szövetség
Starwars1-movie-screencaps.com-1634
helytartóját, Nute Gunrayt. A szeparatista válság idején Jar jar Binks képviselőként szolgált a Galaktikus Szenátusban. Fontos szerepet játszott abban, hogy a Galaktikus Köztársaság megszavazta Palpatine főkancellárnak azokat a rendkívüli jogokat, amelyekkel parancsot adott egy állandó köztársasági hadsereg felállítására, válszul a szakadárok háborús tevékenységére. A gunganok harcoltak a Klónok háborújában, trónra segítve Mon Cala királyát, Lee-Chart. Ahogyan a háború tovább tombolt, a gunganok és a nabook közti ellenségeskedés ismét fellángolt, amikor szóbeszéd kapott lábra arról, hogy a gunganok a Független Rendszerek Konföderációja felé húznak. A szakadárokat pártoló Rish Loo, aki Lyonie főnök tanácsadója volt, ősi gungan misztikus erőket idézett meg, hogy rábírja a főnököt, hogy küldje a Nagy Gungan Hadsereget Theedhez, és ostromolja meg a fővárost. A tervük az volt, hogy egyesítik erőiket Grievou
Starwars1-movie-screencaps.com-12427
s tábornok csapataival. Ugyanakkor Jar Jar, Padmé Amidala és Anakin Skywalker sikeresen fényt derítettek a cselszövésre, és megállították a támadást. A gungan harcosok Roos Tarpals kapitány önfeláldozásának köszönhetően elfogták a tábornokot, azonban később rákényszerültek, hogy átadják a szakadároknak, cserébe a túszul ejtett Anakinért.

Az endori csatát követően egy birodalmi csillagromboló lépett be a Naboo rendszerbe, azzal a céllal, hogy egy armada műholddal megváltoztassa a bolygó klímáját, lakhatatlanná téve azt. Habár az Új Köztársaság megakadályozta a birodalmiakat a Cinder Hadművelet végrahajtásában, a gunganokat irtózatos erejű orkánok fenyegették, mielőtt még Soruna királynő, Leia Organa hercegnő és egy lázadó pilóta, Sarah Bey el nem pusztította a műholdakat.

Társdalaom és kultúra

A gunganok városállamokban éltek, amelyeknek uralkodói a Nagytanácsnak feleltek. Szigorú törvényeik, amelyek fenntartották a békét, az olyan kisebb vétkeket is, mint a vandalizmus, száműzetéssel büntette. Minden egyes város rendelkezett önálló hadsereggel, amelynek feladata a város becsületének és büszkeségének megóvása volt.

Annak ellenére, hogy primitívnek tekintették őket, a gunganok fejlett technológiával rendelkeztek, és képesek voltak vízalatti járműveket (mint például a bongo), fegyvereket, hatalmas bubokék-projektorokat építeni. A gunganok igyekeztek harmóniában élni világukkal, és mind fegyvereiket, mint városaikat a Naboon fellelhető természetes energiaforrás, a plasma segítségével látták el energiával. A gunganok állatokat is háziasítottak, mint például a kaadu, a falumpaset és a fambaa.

Ellentétben az emberekkel, akikkel osztoztak a világukon, a gunganok büszke harcos nép voltak, akik védelmükre hatalmas hadsereget tartottak fenn, a Nagy Gungan Hadsereget. A sereg harcolt a nabooi csatában, a Klónok háborúja alatt pedig segített kiűzni a szeparatista erőket Mon Caláról, később pedig magáról a Naboo bolygóról is. 

Habár kulturálisan kapcsolatuk mély volt az Élő Erővel, a gunganok között elenyésző volt az Erő-érzékenyek száma, így nem alakult ki körülöttük helyi szokásrendszer, és az idők során alig volt gungan, aki Jedi lovag vagy Sith lett volna.