Kaminopedia
Advertisement

LEGENDS.png

A Haurgabi csata egy olyan csata volt, amelyet a klónháborúk alatt vívtak Haurgabon . A helyi Maujasi klánok fellázadtak a helyi önkormányzatok ellen, és szövetségre léptek a Független Rendszerek Szövetségével , számos sikeres rajtaütést tartva a GAR szállító kötelékeken. A Galaktikus Köztársaság ekkor csapatokat küldött, hogy megállítsák őket. Egy sajátos rajtaütés során az Omega osztag megölhette a maujasi vezetőt, Jollucot. A csata egy hónapig folytatódott, és újabb csapatokat, köztük a Delta Osztagot küldték a bolygóra. A csata egyúttal a 14. gyalogos dandár, egy újonnan létrehozott klónosztag, amelyet titokban hoztak létre a Centax-2-n. Etain Tur-Mukan jedi lovag azt javasolta, hogy a Köztársaság hagyja el Haurgabot, mivel a csata értelmetlen volt, hisz a Maujasi éppoly nagy gondot jelent a szeparatisták számára, és hogy semmilyen előnyt nem veszítenek el, ha a bolygó csatlakozik a szeparatistákhoz. Ennek eredményeként a Köztársaság végül kivonta csapatait, ezzel befejezve a csatát.

Megjelenések

Republic Commando: 66-os parancs

Egyéb nyelvek
Advertisement