K Á N O N
L E G E N D Á K

A Hosnian Prime egy bolygó volt a Hosnian rendszerben,ami a magvilágok régiójában helyezkedett el,érintve a Corelliai kereskedelmi utat.Harminc évvel az Endori csata után a bolygó az Új Köztársaság központjaként szolgált,otthont adva a galaktikus szenátusnak az Ellenállás és az Elsőrend közötti konfliktus alatt.

YU 34-ben az Első rend,hogy megszabadítsa a galaxist a ˝törvénytelen˝ Új köztársaságtól,bevetette szuperfegyverét, a csillagpusztító bázist,ezzel elpusztítva a Hosnian prime-ot és a rendeszerben lévő összes többi bolygót.A szuperfegyver a Hosnian prime magját kiégetve a bolygót átformálta egy kisebb nappá.

Leírás

A Hosnian prime egy multikulturális bolygó volt a galaxis magvilágainak szélén.Pár város a bolygón alkotta a fővárost, Köztársaság-várost és Darropolist. Az Új-Köztársasági a szenátusi koplexumon kívül, megtalálható volt még a szenátusi hangár, a függő kertek és az Új-Köztársasági veteránkórház.

Történelem

A birodalom kora

A Galaktikus Birodalom fennállása alatt, Plas Lelkot, a Hosnian prime konzulja menekülteket bujtatott a saját rezidenciáján. A lázadók Szövetségének támogatása miatt a konzult bebötrönözték,és a Kashyyyk-on tartották fogva.

Az Új-Köztársaság kora

YU 28-ra a Hosnian prime meg lett szavazva az Új-Köztársaság központjának,továbbá otthont adott számos,különböző rendszerekből érkező fajnak,köztük embereknek,Wookieeknak és Gunaneknek. Ebben az időben két fő frakció alakult a galaktikus szenátusban: a populisták, akik a különböző a világok jelentős önállóságát akarták fenntartani,és a Centralisták, akik az erősebb központi kormányzást támogatták.Ebben az évben a szenátori komplexum megrongálódott a Napkin bombatámadás során. A bomba  Arliz Hadrassian, egy korábbi TIE vadászpilóta és birodalmi biztonsági nyomozótiszt által lett aktiválva,aki az Amaxine harcosok nevű milícia vezetőjévé vált, ami szélsőséges frontként szolgálta az Első rendet, a régi birodalom maradványaként.

A Hosnian prime-on történt a populista szenátor, Leia Organa leleplezése, mint Darth Vader lánya. Az információ nyilvánosságra hozatala Leia Organa egy centrista szenátor barátjához, Ransolm Casterfo-hoz köthető,akit egy Első rendi titkos ügynök, Lady Carise Sindian manipulált.Később egy Hadrassian nevű személy meggyilkolt egy populista szenátort, Tai-Lin Garr-t, aki a Hosnian prime parkjaiban kampányolt,hogy megválasszák Első szenátornak. Sindian később meggyanúsította Casterfo-t különböző bűnök elkövetéséért, azután, hogy a szenátor támogatta Organa jelentését,ami az Új-Köztársaságra veszélyes fenyegetések létezését tartalmazta. Organa ezután a visszavonulását a szenátusból.Ezt követően létrehozta az ellenállást, ami egy személyes katonai erő a Köztársaság szolgálatába állítva,és védelmezve azt.

A Hosnian rendszer elpusztítása

YU 34-ben az Első rend vélve, hogy a Köztársaság szerintük törvénytelen kormányzása képtelen fenntartani a rendet a galaxisban, a csillagpusztító bázisnak nevezett szuper fegyverrel megcélozta a Köztársaság által irányított Hosnian rendszert,azzal a szándékkal, hogy elpusztítja azt. A csillagpusztító a Hosnian rendszer felé fordult, majd egy csillagból kinyert energiával töltött sugárral megsemmisítették a rendszert. Lanever Villecham kancellár, az ellenállás parancsnoka,Korr Sella, számtalan szenátor, és a rendszer minden más lakója áldozatul estek a mértéktelen pusztításban.Végeredményben a Hosnian prime a rendszer második csillagává vált.

Források

http://starwars.wikia.com/wiki/Hosnian_Prime