FANDOM

LEGENDS 30px-Era-old

Hoth-0
Hoth
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Kaal

Született

Ismeretlen

Elhunyt

YE 1000 Ruusan

Fizikai jellemzők
Faj

Ember

Nem

Férfi

Magasság

Ismeretlen

Hajszín

Fekete/Szürke

Szemszín

Barna

Bőrszín

Fehér

Korszak(ok)

A Régi Köztársaság kora

Hovatartozás
Mester(ek)

Ismeretlen

Tanítvány(ok)
„Azt álmodtam, hogy egymagam legyőzném a sötét oldalt, hogy különbséget tennék, megváltoztatnám a galaxist.. Azonban a galaxis változtatott meg engem.”
―Hoth
Hoth Nagyúr, (született: Rohlan), egy ember Férfi, egy híres Jedi Mester és egy lovag, aki a Fény Seregét vezette ere Kaan Sith nagyúr Sötétség Testvérisége ellen az Új Sith Háború alatt, egészen a végső összeütközésükig a Ruusani hadjáratban. Csatlakozott a Jedi Rendhez, mert azt álmodta, hogy egyedül véget vet a Sith fenyegetésnek a Galaktikus Köztársasággal szemben. Hoth számos tanítványt képzett, majd a Coruscanti Jedi Templom vívómestere, és a köztársasági seregek főparancsnoka lett, seregét a rendelkezésre álló forrásokból építette ki, beleértve az Erőérzékeny gyermekek toborzását is. Hoth szerte a galaxisban harcolt Kaanal, és erőivel, végül pedig a Sith Nagyúr erődjét is megostromolta a Ruusanon.

Valenthyne Farfalla jedi mester, és barátja, Pernicar segítségével, Hoth vezette a Kaan elleni hadjáratot, szembenézve az alacsony készletekkel, a gyenge morállal és a kemény körülményekkel. Hoth vérmérséklete legendás volt, csakúgy, mint harci bátorsága, és Pernicar halála után a közte és Farfalla közötti viszály majdnem Kaan győzelmét idézte elő. Viszályukat félretéve megegyeztek, hagyva Hothnak hogy szembenézzen ellenségével egy végső ütközetben. Annak tudatában, hogy a Sith végső elkeseredésében egy gondolatbomba nevű veszélyes erőképességet akar használni annak érdekében, hogy elkerülje a vereséget, Hoth szembeszállt vele, arra kényszerítve a Sötétség Testvériségét, hogy elpusztítsa önmagát. Hoth önfeláldozása megmentette a Köztársaságot, és közel ezer évre megszűnt a Sith fenyegetés.

Életrajz

Korai élete

„Nem is kérhettél volna jobb embert a köztársasági háború vezetésére”
―Köztársasági parancsnok
Hothyoung

Rothlan, ahogy elképzeli hogy megsemmisíti a Sith-et, fiatalként

A Kaal nevű bolygón született a Sötét Köztársaság Korában, Rothlan egy tisztelt Jedi eredetű családban született, akik a Yushan szektor felett őrködtek. Fiatal korában, Rothan abban hitt, hogy ő birtokolja az erőt, amivel egyedül véget vethet a Sith fenyegetésnek, és amivel jobbá teheti a galaxist. Hogy teljesítse álmát, családja példáját követve csatlakozott a Jedi Rendhez, egy kék pengéjű fénykardot kapva. Tinédzser évei alatt Rothlan úgy lett ismert, mint a Hoth Lovagja, aki felszabadított a a Koréliai Kereskedelmi Gerincet a Sith kalózoktól egy Hoth bolygón lévő leszámolás során. Ezután Hoth a Coruscantra utazott, és megkapta a Jedi Mester címet, és jelölve volt a Jedi Templom vívómesterének is. Hoth nagy tiszteletnek örvendett diákjai körében, akik közé tartozott Dree Vandap, Tal, és Johun Othune is, kit padawanjának is megválasztott, a Hoth sikerességéről szóló történetek a Sithek ellen körbejárták a Jedi Templomot és csendben tartották a Jedi Nagy Tanácsot.

Mikor a Nagy Tanács megpróbálta felemelni Skere Kaan jedi mestert, hogy a lesújtson a Sithekre, a Tanács súlyos csapást szenvedett el, mikor Kaan és lovagjai elhagyták a Rendet és megalapították a Sötétség Testvériségét. Mikor a Tanács rájött súlyos hibájára, Hoth néhány hűséges lovagjával elhagyta a templomot, és összegyűjtötte a Jedi Főtanács zászlóit, összehívva az összes Jedi lovagot, és szövetségeseik erejét. Együtt megtámadták Kaan Testvériségét a Fény Serege, egy jedik vezette, köztársasági erőkből és hűséges vazallusokból álló hadsereg zászlaja alatt. Katonáikra támaszkodva Hoth összegyűjtötte a lovagok fegyvereit és hajóit, felügyelte a teherszállító hajók hadihajóvá alakulását, és az erőérzékeny emberek toborzását, beleértve a gyerekeket is, hogy növelje a gyorsan meghaló jedik sorát, és hogy elkerülje a gyerekek Sötét Testvériségbe kerülését.

A Fény Serege

Rohlan of kaal

Rothlan Sith kalózokkal harcol a Hothon

Bár a szervezet kétségbeesésben lett alakítva, és csak a Jedik rendelkezésére lévő forrásokból lettek felszerelve, a Fény Serege Hoth alatt, bár nagy veszteségekkel de átütő sikert aratott. Más köztársasági bajnokokkal együtt, mint például Valenthyne Farfalla, és Kiel Charnyval együtt Hoth kiterelte a Testvériséget a Sithek Köpenye nevű régióból és számtalan más bolygóról, mint például a Dromund Kaasról, a Malrev IV-ről, vagy a Hothról. Ez a győzelmekkel teli időszak viszont hamarosan véget ért. A Fény Seregét felülmúlta létszámban a Sötétség Testvérisége, és a Sithek megindították saját támadásukat, elfoglalva kulcsfontosságú köztársasági bolygókat, eljutva egészen a magvilágokig.

Hoth válaszként egyesítette a Köztársaság szétszórt erőit, kiegészítve a Fény Seregével. Köztársasági tábornokként Hoth fél tucatnyi győzelmet szerzett, egy HoloNet "sztár" lett, és végül YE 1003-ban a köztársasági hadsereg parancsnoka lett. Mivel még mindig létszámhátrányban voltak, nem vállaltak nyílt ütközetet, inkább magukat a Sitheket vették célba, legfőképpen a vezetőket, a Sötét Nagyurakat. Hogy célját elérje, rengetek jedivel harcolt a Sithekkel teli Ruusanon, hogy távol tartsa a Sitheket a Magvilágoktól. Kaan pedig úgy döntött, hogy viszi a Sithjeit, hogy egy csapásra pusztítsa el a Jediket.

A Ruusani hadjárat

„Minden lovaggal halok meg... minden halál egy égő szeg a mellkasomban!”
―Hoth nagyúr
Az első három csata az űrben lett megvívva, és gyors, és döntő lett. Ám mivel mindkét félnek rendkívül fontos volt a bolygó, patthelyzet, állóháború alakult ki, feldúlva a világot. Hoth élete utolsó 2 évét a bolygón harcolva töltötte.

Ahogy mindkét fél ereje megcsappant, Hoth módot keresett arra, hogy növelje a lecsökkent Jedik erejét. Nem minden jedi válaszolt a hívásra, hogy eljöjjön a Ruusanra, sokan azt gondolták, hogy Hoth a háborút egy személyes bosszúvá tette, vagy csupán más bolygókon harcoltak. Valenthyne Farfalla, akit Hoth sosem kedvelt, önként jelentkezett, hogy felkeresi ezeket a jediket és segítségüket kéri. Úgy gondolta, hogy részben Hoth jelleme miatt utasították el, és a diplomácia hatására és meggyőzéssel megváltoztatnák véleményüket. Farfalla elhagyta a Ruusant, és megfogadta, hogy 300 jedivel tér vissza. Hogy megtartsa erejét míg Farfalla visza nem tér, Hoth taktikát váltott és nyílt ütközet helyett gerillaháborúba kezdett, az erdőben lelve fedezéket.

Farfallahoth

Farfalla és Hoth Pernicar halála után

Hoth elszántan harcolt a sithek ellen, de amikor barátja, Pernicar meghalt egy sith támadásban, egy időre megrázta őt. Farfalla röviddel a támadás után érkezett, túl későn hogy megmentse Pernicart, ez pedig tovább szította a haragot a két jedi között. A sithek egy agresszív Sith nagyúr, Darth Bane érkezésével még durvábbak lettek. A sötét nagyurak egy csali erőt küldtek a Fény Serege ellen, majd az Erő sötét oldalát használva egy hatalmas pusztító hullámot hoztak létre, ami felégette Ruusan erdeit, sokat elpusztítva. Csak Farfalla időben lévő érkezése, és a jedi erősítések mentették meg őket.

A soha véget nem érő patthelyzet, a szörnyű körülmények, a katonák csökkenő morálja, és a sok halál miatt Hoth komolyan fontolóra vette, hogy meghagyja Ruusant a Sithnek, bár tudta hogy ezzel elárulná azt, amiért kiállt. A jedi mester egy lehetetlen kihívással nézett szembe. Ebben az időszakban, hite válsága alatt álmában megjelent neki Pernicar. Hoth barátja tanácsát kérte, mivel míg életében sokat segített neki. Pernicar azt tanácsolta neki, hogy bízzon az erőben, ne essen kétségbe, és rendezzék nézeteltérésüket Farfallával. Ébredése után egy követen keresztül bocsánatot kért Farfallától, és a két jedi egyesítette erejét, hogy visszaverjék a sitheket. Végül a jediknél volt az előny, Kaan pedig a hegyekbe, és a barlangokba menekült. Hoth látva a Fény Serege harci kedvének növekedését, úgy döntött, hogy megtámadja a Sithek táborát.

A Hetedik Ruusani csata

„Hogy elkergessük a sötétséget, úgy tűnik, a fénynek vele kell pusztulnia!”
―Hoth nagyúr
Bár kész volt a harcra, Hoth azt akarta, hogy Kaan adja meg magát, hogy mindkét oldalt megóvja a további vérontásoktól. A felkészülés a végső harcra nem volt teljesen reményteli. Hoth és Farfalla csapdára számítottak a sithektől, és Tal-nak baljós előérzete volt egy katasztrófáról. Mégis, a parancsnok nem látott más választást, és előre nyomult.

Hoth és Farfalla reggel kezdték a támadásukat. Farfalla vezette az utat, Hoth hátul maradt. A sötét nagyurakkal, akik Kaanal mentek a barlangokba hogy előkészítsék a gondolatbombát, egy pusztító erőrobbanást, amely megsemmisítene minden életet a területen, a csata véget érne mikor Hoth erői megérkeznek, és a legtöbb Sith életben maradna és szinte semmilyen veszteséget nem szenvednének a Fény Seregéhez képest. Hoth elindult Kaan táborához, de Farfalla megállította, hogy figyelmeztesse a gondolatbombáról. Hoth viszont már észlelte azt, és tudta, hogy meg kell akadályoznia Kaant hogy használja azt, nehogy még több pusztítást okozzon vagy arra kényszerítse, hogy megadja magát.

Hoth kaan

Hoth és Kaan találkozása

Hoth és serege belépett a kanyonba. Farfallát és a sereg nagy részét a barlangon kívül hagyta, és megparancsolta nekik, hogy a robbanás helyszínétől menjenek minél távolabbra. Ezután kiválasztott száz jedit, önkéntest magával. Együtt mentek le Kaan kamrájáig, ahol ő és a sötét nagyurak vártak, körülöttük a gondolatbomba ereje töltötte ki a levegőt. Kaan üdvözölte Hothot, amire a jedi azt válaszolta, hogy Kaan nem tudja őt megijeszteni a halál lehetőségével. Hoth látta, hogy Kaan megőrült, és nem fogja megadni magát, ezért megtámada őt, megpróbálta megölni mielőtt használná a gondolatbombát. Azonban elkésett, és Kaan egy tapsolással felszabadította az erő sötét oldalát. Hoth nagyúr és az összes vele lévő jedi meghaltak. Szellemük csapdába esett a barlangban, és nem tudtak kiszabadulni egészen míg a jedi lovag, Kyle Katarn fel nem szabadította őket több mint 1000 évvel később.

Öröksége

„Jöjj.. A történelem vár.”
―Hoth nagyúr
Hoth halála után, régi tanítványa, Johun Othune a jediket és a köztársaságot kérte, hogy emlékezzenek meg a Fény Seregéről. A jedik elutasították kérését, azt akarva, hogy a szörnyű tragédia legyen elfelejtve, de a szenátus úgy döntött hogy tiszteletben tartják kérését. Othune létrehozott egy mauzóleumot, ami később úgy lett ismert mint a Jedik Völgye. A völgyben volt Hoth szobra is, ami sok, a Seregben lévő társánál magasabb volt. Amikor Kyle Katarn egy évvel az Endori csata után ellátogatott ide, egy látomást látott Tal szelleméről, amelyben látta Tal szemszögéből a csata utolsó napját. Hothot elismerték a Ruusan rendszer központi csillagával, amely a Hoth márkája nevet kapta.

Személyiség és jellemvonások

Hoth lord

Hoth nagyúr

Fiatalként Hoth egy álmodozó volt, aki csak a visszhangzó győzelmet látta az elméjében. Úgy gondolta, hogy egyedül véget tud vetni a Sith által galaxisra jelentett veszélyt, ezért csatlakozott a Jedi Rendhez és mester vált belőle. miután számos győzelmet szerzett a köztársaságnak az Új Sith Háborúk alatt, megkeményedett. A végső Ruusani csata idején, az egykor idealista fiatal egy cinikus és szikár veteránná vált. Legközelebbi barátja és tanácsadója egy veterántársa, Pernicar volt.

Hoth remek köztársasági parancsnok volt, a Köztársasági erőket rengeteg győzelembe vezette a sithek ellen. A szedett vedett Fény Serege számos bolygóról űzte ki a Sitheket, annak ellenére hogy rosszul felszerelt volt és gyerekeket is toboroztak. Miután megszilárdította a köztársasági erőket, a seregek helyett magukat a Sith nagyurakat vette célba, és megpróbálta távol tartani őket a Magvilágoktól.

Bár egy hatalmas hadsereg vezetője volt, Hoth elkötelezett volt a béke mellett. Azt mondták róla, hogy egy ravasz és rendíthetetlen generális és a stratégiák mester volt, és hősként tekintettek rá. A háború későbbi szakaszában hőstettei széles körben ismertek voltak, még a külső peremvidéken is. Azonban a háború elhúzódásával Hothot egyre inkább elöntötte a haragja, és mivel képtelen volt kontrollálni érzéseit, ez majdnem kudarcba taszította a teljes hadjáratot.

Hoth folyton viszálykodott kortársával, Valenthyne Farfallával, akinek hiú természete szöges ellentéte volt Hothéval. A karizmatikus Farfallával ellentétben Hothnak kevés ideje volt a diplomáciára, és természete gyakran konfliktust szőtt társaival. Csak akkor kereste a békét Farfallával, mikor álmában megjelent neki Pernicar, aki azt is tanácsolta neki, hogy bízzon az erőben, ezek a szavak győzték meg Hothot hogy ne hagyja Ruusant a sitheknek, és ez oldotta meg lelki válságát. Bár nem örült az ötletnek, az elkeseredett helyzet és csapatai rossz morálja nagy részben érintették. Végül a döntése, hogy egyesíti erejét Farfallával a jedik sikerét eredményezte.