FANDOM

K Á N O N
L E G E N D Á K
KANON
Canon galaxy map

A galaxis kánon szerinti vázlatos térképe, nyugaton az ismeretlen régiókkal.

Az ismeretlen régiók, más néven ismeretlen űr vagy ismeretlen területek a galaxis egyik régiója volt a galaxis nyugati részén, a peremvidéken túl. A galaxis történelme során nagyrészt feltérképezetlen régió az űrutazók körében számos mesét és legendát ihletett.

Jellemzők

A galaktikus polgárháború idején az ismeretlen régiókat feltérképezetlen régiónak tekintették, amelyet az ismert galaxistól napviharok, magnetoszférák, fekete lyukak és gravitációs kutak labirintusa választotta el. Ezt a labirintus áthatolhatatlannak tartották és számos űrhajó és kutász droid veszett el kutatása közben. A jakkui csata idejére a jakkui csillagvizsgáló birodalmi számítógépeinek sikerült egy biztonságos útvonalat találniuk az ismert és ismeretlen régiók között. Az útvonal több kisebb hiperűrugrásból tevődött össze és az utazás több hónapig tartott.

Az Ilum rendszer, Dassal rendszer a Rakata Prime, a Queluhan csillagköd, a Chiss Birodalom és Csilla, a Chissek otthona, és a Starkiller bázis eredete is az ismeretlen régiókban volt. Az ismeretlen régiókban volt található Ahch-To, az első Jedi templom helyszíne is. Sőt az Ismeretlen Régiókban található az Exegol bolygó, ami a Régi Köztársaság idején a sithek egyik rejtett helye volt. Egy borzalmas hely volt mindig a Régiókban. YU 35-ben Kylo Ren, amikor megtalálta Palpatine szétroncsolt testét az Exegol világában, Palpatine kikiáltotta a Végső Rendet, egy egész Sith Flottából álló csillagrombolókat. De az Ellenállásnak sikerült legyőzniük a Végső Rendet, Rey viszont legyőzte Palpatine Sith Nagyúrt, ezáltal a sithek végleg eltűntek a galaxisból.

Források