FANDOM

K Á N O N
L E G E N D Á K
KANON

Jabba palotája egy nagy építmény volt a Tatuin bolygón a Dűne Tengeren egyik részén, amit évszázadokon át Jabba a hutt uralkodott és innen irányította bűnözői birodalmát. És a palota egy részt a Nagy Hutt Tanácshoz is tartozott.

Leírása és elrendezése

A palota a Dűne Tenger egy részén helyezkedik el és a szárazföldön csak az egyik úton lehet oda jutni. A palota főleg fémből és kőből épült, és Jabba sokszor bűnözőkkel vagy fejvadászokkal kötött üzletet.

A trónszoba

A palotában van Jabba személyes trónterme, amiben sokszor ünnepeket, üzleteket és sokszor szórakoztatja a vendégeket, amit sokszor egy élő zenekar kísér, amit sokszor figyelmen kívül hagy.

Földalatti komplexum

A palotának volt egy felszín alatti része is, ami tartalmazta a tróntermet, egy kivégző helyiséget és különböző raktárokat.

Történelem

Korai korszak

Star-wars-jabbas-palace

Egykoron a Jabba palotája egy olyan kolostor volt, amit egykoron a B'omarr Rend uralt és egy vallási közösségnek is otthont adott, ami teljesen úgy nézett ki, hogy a vendégek megszabadulnak a fizikai erőtől és fokozzák a szellemi képességüket. A kolostor legkorábbi részei a föld alatt voltak, és tartalmaztak egy bányát. Egy ponton, a rabló nevű Alkhara kisajátította a kolostor a maga számára. 34 évig elfoglalta, amely alatt csapatokat, dungeonekat és kilenc emeletes tornyot adott hozzá , és egy utat vágott a fellegvártól a Nyugat-dűne-tengerig és a Carkoon-i nagy veremig. Végül Jabba kiszabadította. A kolostor átvétele után Jabba tovább erősítette a mester páncélosok számára. Miután bemutatta a Huttnak a szolgálataikról szóló számlát, az említett páncélosok a bűncselekmény ura első foglyaivá váltak . Annak ellenére, hogy mindet megtervezték, soha nem tudtak elmenekülni a palota vastag falaitól és kegyetlen csapdáitól.

Klónok háborúja

A Klónok háborúja alatt YE 22-ben Obi-Wan Kenobi és Ahsoka Tano Jabba palotájába utazott hogy megmentsék a fiát Rottát, mert ezáltal Jabba megnyithatja a Galaktikus Köztársaság számára egy fontos útvonalat a Hutt Űrön, egészen a Peremvidékekre, ami miatt a szeparatisták eléggé nem örültek. Miután Rottát megmentették a szeparatista erőktől, a Jedi lovag Anakin Skywalker és a padawanja Ahsoka Tano visszavitték Jabba palotájába. Mivel nem sikerült elhozniuk az emberrablót, Jabba kiakarta végezni Skywalkert és Tanot is. Padmé Amidala szenátornak azonban sikerült megmentenie társainak életét azzal, hogy Jabba nagybátyját kihúzta Rotta elrablásának ösztönzőjének.

YE 21-ben a Pantora elnökének Papanoida elnöknek elrabolták a lányait, és a fiával együtt Ionnal Jabba palotájába mentek hogy szembeszálljanak Greedóval a fejvadásszal. Valamivel később Cad Bane elrabolta R2-t és C-3PO-t, hogy a Szenátusi Épület tervrajzait és felépítését megtudja, nehéz kínzásuk után Cad Bane a tervrajzokkal együtt Jabbához, ment mert kiakarta szabadítani Zirót, mivel fontos információkat tud és a Nagy Hutt Tanáccsal azon tanácskoztak hogy egy ilyen veszedelmes akcióra kijelentkezik és Cad Babe fejvadász meg jelentkezett a feladatra.

YE 19-ben Darth Maul és az öccse Savage Opress, és a Halálőrség néhány tagjával támadást indítottak a palota ellen és Jabba elé színe elé mentek, hogy a huttok csatlakozzanak az Árnyék Kollektívához.

Birodalmi korszak

A Birodalmi korszak alatt Jabba felbérelt egy fejvadászt egy vukit, akit azzal a feladattal bízott meg hogy ölje meg a Nagy Jedi Tisztogatás egyik túlélőjét Kenobit, azért hogy megtámadott de nem tudta megölni ezért elmenekült a Tatuinról. Nemsokkal a Yavini csata után Darth Vader is a palotába jött és néhány hutt fegyvert, közölük az Alpha Chy Moon 1 fegyvert lefoglalta. Jabba megpróbált visszatérítést kérni Vader feje fölött, és az alsó tagjai megtámadták a Sith Nagyúr, aki néhány őrét meg is ölte.

Jabba beleegyezett abba, hogy Vadernek két fejvadászt adott: Boba Fett és Black Krssantan. Fett feladata volt a Lázadó Szövetség pilótája, Luke Skywalker elfogása, aki elpusztította a Halálcsillagot, miközben Krssantant kinevezték, hogy vigye őt Cylo császár ügynökévé. Másnap Vader visszatért Jabba palotájába és befejezte a tárgyalásokat. Jabba beleegyezett, hogy pénzügyi kompenzáció ellenében engedélyezi a birodalom számára a Hutt Űr bejutását.

Han Solo megmentése

YU 4-ben R2-D2 és C-3PO a palotába jött Luke Skywalker utasítására, mert az egész terv Han Solo kiszabadítása volt és nem akarta azt hogy valami bajul süllyön el, így Skywalker a két robotot ajándéknak szánta Jabbanak és a hutt fővezért elfogadta a két ajándékot (habár nem nagyon rajongott értük). Utána egy kis bulit rendezett a vendégek számára a tróntermében, miközben Leia Organa Boushh fejvadászként álcázva hozatta Jabba elé Csubakkát és fejenként 30 000 kreditet akart kérni és Jabba nagy nehezen beleegyezett, majd az ünnepség után Leia kifagyasztotta Han a karbonitból, de Jabba és a többiek rájöttek és egy cellába vitték Csubakka társaságába.

Következő nap Luke Skywalker eljött Jabba elé, és követelte hogy engedje szabadon Hant különben megöli, de egy mozdulattal megakarta próbálni de a felszín alatti rancor verembe esett. Ezután a rancor halálát követően Jabba utasította az embereit hogy vigyék ki őket a Dűne Tengerre, a nagy Carkoon verembe, ahol majd a Sarlacc ezer évig fogja emészteni. Luke-nak volt terve, ami által Jabba meghalt, ezáltal elpusztult a Hutt klán egyik feje.

Örökség

Jabba halála után számos alkalmazottja, köztük a Malakili vadőr is, a palotában maradt, és új Hutt várt elakarta foglalni. Amint az ételek elfogytak és víz kifogyott, Jabba volt volt alkalmazottai közül sokan elhagyták a palotá. Malakili volt az egyik utolsó, aki távozott. Később csatlakozott egy Freetown nevű közösséghez , amelyet a törvényhozó és Cobb Vanth polgármester vezetett, aki felhívta Malakili szolgálatait két rontó és egy Borgo nevû hutt megölésére. A Vörös Bűncselekmény szindikátus megkísérelte a Huttok telepítését Jabba palotájában, de Cobb elhárította a tervét.

Megjelenések

Egyéb nyelvek