FANDOM

    Leia holo

„Segítsen! Ön az egyetlen reményünk!”

KANON

K Á N O N
L E G E N D Á K

A Jedi Nagytanács, olykor egyszerűen csak Jedi Tanács vezette a Jedi Rendet. A Tanács tizenkét tagot számlált, üléseiket a coruscanti Jedi Templom négy tornyának egyikében tartották. Habár a Jedik a Galaktikus Köztársaság támogatói voltak, és felesküdtek a Galaktikus Szenátusra, a Jedi Tanács megőrízte a Rend politikától való mentességét. Mace Windu, aki a Köztársaság utolsó éveiben volt a Tanács tagja, egyike volt a Rend függetlenségét elgelhivatottabban védelmező mestereknek. Habár együttműködtek a Szenátussal, a Jedi Nagytanács mindvégig bizalmatlan volt a politikusokkal szemben. A Galaktikus Birodalom felemelkedése előtt, több mint ezer évig a Jedik a Köztársaság védelmezői voltak, és a Jedi Nagytanács közvetlenül a Szenátus vezetőjével, a főkancellárral tárgyalt. A Klónháborúk idején a Tanács vezette a Köztáraság klónhadseregét. Végül a Jedi Rend cselszővés áldozatául esett: a klónokatonák Darth Sidious parancsára lemészárolták Jedi tábornokaikat, és Anakin Skywalker - egyike a Tanács utolsó tagjainak - átállt a Sötét Oldalra, felvette a Darth Vader nevet, és támadást vezetett a Jedi Templom ellen, elpusztítva a Rendet. Vaderen kívül Yoda mester és Obi-Wan Kenobi voltak azok a tanácstagok, akik túlélték a Jedi Rend bukását.Ők száműzetésbe menekültek, amikor a Köztársaságot Darth Sidious átalakította saját birodalmává. Yoda és Kenobi tanították Skywalker fiát, Luke Skywalkert, aki végül elérte, hogy apja beteljesítse sorsát, és elpusztítsa a Sitheket.