FANDOM

Jorj Car'das
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Korélia

Született

YE 50

Fizikai jellemzők
Faj

Ember

Nem

Férfi

Hajszín

Fekete

Szemszín

Barna

Korszak(ok)
Hovatartozás
      HanCsubi javít „Energiaszabályozót... most! Ez nem az. Hozd a hidrokulcsokat!”

Jorj Car'das egy férfi ember volt a Koréliáról, aki a Galaktikus Köztársaság, a Galaktikus Birodalom és a Új Köztársaság idején élt. Korai éveiben a főként a huttokkal üzletelő Alkuvadász nevű csempészhajón szolgált. YE 27-ben ő és társai, Dubrak Qennto és Maris Ferasi Thrawn, a Chiss Védelmi Erők parancsnokának foglyai lettek. Mivel Thrawn meg akarta tanulni a közöst a csempészektől, a Crustain lévő bázison marasztalta őket. Ezalatt teljesülhetett a chiss elsajátította az alapnyelvet, miközben Car'das is megtanulta a cheunht. Még a Köztársaságba való visszaindulásuk előtt Car'das részt vehetett a vagaarik elleni harcokban.

Az események után Car'das egy különleges ajánlatot kapott a Sith-közvetítő Kinman Dorianától arra vontkozólag, hogy hozon létre egy iterjedt csempészszervezet, mely aztán majd Darth Sidiousnak gyűjthet információkat. Így aztán Car'das egy hatalmas hírszerző hálózatot épített fel. Azonban a klónok háborúja után nem sokkal elrabolta őt egy Sötét Jedi, akinek fogságából Yoda Jedi mester szabadítota ki a csempészvezért. A találkozás után Car'das teljesen megváltozot: a birodalmi időszak alatt kifejezeten könyörtelenná vált, melyben közrejátszot egyre romló egészsége is. Yoda egyszer meggyógyítota őt az Erő segítségével, ám amikor második alkalommal bukant fel a Dagobah bolygón, a Jedi mester visszautasította a kérést, és az aing-tii szerzetesekhez külde őt a gyógyulás reményében. Körükben egy tucatnyi évet töltött, megismerve az Erőről alkotott szemléletüket. Későb az Exocronon telepedett le, mígnem YU 19-ben Talon Karrde felkreste őt a Caamas-dokumentumok ügyével, remélve, hogy az ő segítségével gyorsaban véget vethetnek a válságnak. Noha Car'das renelkezet a dokumentum ép másolatával, Tudomására jutotak Vilim Disra titkos tervei Thrawn "újralétrehozásáról". Ezzel sikerült is lezárni a konfliktust.

Életrajz

Korai évek

A Galaktikus Köztársaság utolsó éveiben a Korélián született és nevelkedett Jorj Car'das eseménytelen korai életet élt. Jól képzett volt, bár ritkán utazott és elenyésző tudása volt a galaxis többi részéről és őshonos fajairól. YE 27-ben néhány évvel azután, hogy befejezte tanulmányait Car'das lett az Alkuvadász navigátora, mely egy Dubrak Qennto által bérelt csempészhajó volt. Az Alkuvadásznak csak háromfős személyzete volt -Car'das, Qennto és Maris Ferasi-, bár igazán nyerészkedő kereskedelmet folytattak tűzgyémántokkal és más ritka portékákkal a Peremvidék hutt gengsztereivel.

Találkozás Thrawnnal

A vagaarik

A Kirajzás

A vagaarik és a Kirajzás elpusztítása

A csempész

Új szövetség Karrde-dal

Egy ígéret teljesítése

Személyiség és jellemvonások

A színfalak mögött

Megjelenések