FANDOM

KANON

A kánon a Csillagok háborúja univerzumának központi, a Lucasfilm által hivatalosnak tekintett cselekménysorozata.

A kánont elsőként a Star Wars Insider magazin 1994-es első kiadása definiálta, ezalapján a kánon magába foglalja a forgatókönyveket, filmeket, hangjátékokat és regényeket, amelyek George Lucas eredeti történetén alapulnak és abból nőnek ki. A magazin a Csillagok háborúja kánont egy jól megalapozott mitológiához hasonlította, amelyet óriási mennyiségű történelmet, melléktörténeteket, történetváltozatokat és érintőleges történeteket tartalmaz.[1]

Miután a Disney 2012-ben megvásárolta a Lucasfilmet és a Csillagok háborúja jogait, a vállalat vezetése meg akarta változtatni és új irányba akarta vinni az univerzum történetét. Ennek eredményeképpen 2014. április 25-ével az egyetlen korábban közzétett anyag, amelyet kánonnak kezdtek tekinteni a hat addigi Csillagok háborúja film, A klónok háborúja animációs sorozat és film, valamint a Blade Squadron kétrészes novella első része.[2] A kibővített univerzum ettől kezdve már nem kánon, és a legendák nevet kapta. A legtöbb Csillagok háborújában kiadott anyag 2014. április 25. után a Lucasfilm Story Grouppal, a történetek folyamatosságát és egységét felügyelő csoporttal együttműködve készült és így az új kánon részévé vált.

Jegyzetek

  1. Allan Kausch: Star Wars Publications Timeline. Star Wars Insider 23. sz. (1994) ISSN 1041-5122
  2. The Legendary Star Wars Expanded Universe Turns a New Page. StarWars.com (2014. április 24.) (Hozzáférés: 2019. november 11.)