Kaminopedia
Advertisement

A küldetés a Sernpidalra YU 25-ben történt, amikor a Praetorite Vong, az extra-galaktikus yuuzhan vong betolakodók előörse használta a Yo'gand magja taktikát, a Dobido holdat a Sernpidal felszínére húzva. Egy kis csapat, Han Solo és Chewbacca vezetésével, sikeresen mentett meg számos sernpidalit a katasztrófa során.

Történet

Háttér

A galaktikus inváziót megelőzően a Praetorite Vong ügynökei zavart keltettek a Külső Perem távoli végein. A Praetorite Vong expedíciós ereje egy bio-tervezett yammoskot helyezett a jeges Helska 4 bolygóra, hogy koordinálja a csatahajókat. Közben egyik ügynökük, Nom Anor háborút robbantott ki az ikerbolygók, az Osarian és a Rhommamool között a Kiterjesztési Régióban, hogy az Új Köztársaság és a jedik erejét megossza.

Egy másik ügynök, Yomin Carr biztosított egy távoli ExGal-4 helyőrséget a távoli Belkadanon annak közelsége miatt a vector prime-hoz, mely egy kis lyuk volt, amelyen a yuuzhan vong flotta be tudott hatolni a galaxisba. Ez a hely fontos volt a közelsége miatt az új köztársasági-birodalmi határhoz, ami miatt a Köztársaság gyengébb katonai ellenállást tudott tanusítani. Mivel a Sernpidal közel volt a Belkadanhoz és a legnépesebb bolygó volt a Dalonbian szektorban, megvolt rá az esély, hogy a Köztársaság hamar rálel a Praetorite Vong jelenlétére a Belkadanon és elpusztítja a yammoskot visszavetve a yuuzhan vong inváziós terveket.

Az expedíciós flotta parancsnoka, Da'Gara prefektus és tanácsadója, Nom Anor, aki közben visszatért a Rhommamoolról megtárgyalta a stratégiát a Sernpidal elpusztításáról. Nom Anor azt javasolta, hogy pusztítsák el a Sernpidalt és öljenek meg annyi ellenséget, amennyit csak tudnak. A katasztrófa új köztársasági csatahajókat vonz majd a régióba, amiket csapdába csalhatnak és elpusztíthatnak.

Végül Da'Gara egyetértett, és a Yo'gand magja taktikát javasolta, hogy pusztítsák el a Sernpidalt. Ez egy gravitáció-fókuszáló dovin basal elhelyezését ígényelte a bolygón, hogy így egy légköri égitestet vonzon le, ebben az esetben a Sernpidal kisebbik holdját, a Dobidot. A következő ütközés elpusztította a Sernpidal légkörét, megölve a lakosságát és lakhatatlanná téve a bolygót.

Egy végzetes futam

Miután Lando Calrissian egy szállítási futamra küldte a bolygóra, a Millennium Falcon a Sernpidal City dokkjaiba érkezett. Miután durván semmibe vette több sernpidali, Han Solo, Anakin Solo és Chewbacca nem tudott segítséget szerezni, hogy levegyék a rakományt, amit Lando küldött. Han végül találkozott egy öregemberrel, aki nyugodtabbnak tűnt a többieknél, elmondta Hannak, hogy nem lesz probléma a szállítmány lerakodásával.

Amikor besétáltak a városba, a trió észrevette, hogy a polgárok teljes zűrzavarban viselkednek. Az idős ember, aki magát Sernpidal City polgármesterének mutatta be, elmondta, hogy a zavargás oka a helyiek hite, miszerint Tosi-karu istenség közeledik. A polgármester észrevette Han értetlenkedését, és az ég felé mutatott a közeledő holdra. Miután látta, hogy a hold egy direkt ütközőpályán halad a bolygó felé, Han úgy döntött, hogy kivizsgálja a szituációt.

Miután körültekintően számolt, Han kikövetkeztette, hogy a Sernpidalnak legfeljebb hét órája van az ütközés előtt. Anakin szintén ki tudta következtetni, hogy valami húzza le a holdat.

Miután visszatértek a bolygóra, Anakin képes volt megérezni, hogy akármi vonzza a Dobidot, az Sernpidal City-től keletre található. Han tudva, hogy Anakin az egyetlen, aki képes megtalálni azt, beadta a derekát, hogy elengedje a fiát a polgármester társaságában a keresésre. Közen Han és Chewbacca elkezdett annyi lakost feltenni a Falconra, amennyit csak tudott.

Pusztítás

Miután megérkeztek, észrevették, hogy a Dobido ereszkedésének oka egy dovin basal, egy biogyártott yuuzhan vong lény. Anakin, hogy elpusztítsa a basalt a sugárvetőjével lőtt, bár az nem volt hatásos. A Falcon ezután Anakin és a polgármester segítségére sietett. Ugyanakkor a polgármester nem akart távozni, kijelentve, hogy nem engedi a basalt elmenekülni a bolygó pusztulásából. A basal lyukába ugorva egy hődetonátort használt, hogy elpusztítsa azt, feláldozva közben önmagát is.

Miután visszaérkeztek Sernpidal City-be, Han Solo megszervezett egy menekült konvojt a Falcont és számos másik teherhajót használva. Ahogy a szelek felkapták, Anakin a távolba repült, ami arra késztette Chewbaccat, hogy mentse őt meg. Chewbaccanak sikerült Anakint a Falcon közelébe vinnie, de ő magát egy másik szélvihar távol sodorta pontosan a gyorsan közeledő hold útjába. Anakin, aki a Falcont vezette, miközben az apja a rámpa bejáratánál állt, hogy megmentse Chewbaccat, elrepült Sernpidal City-ből, miután rájött, hogy túl késő Chewbaccat megmenteni. A vuki a hold röppályában állt, eldörögte az utolsó bömbölését és a számtalan sernpidali lakossal veszett oda, akik nem voltak képesek, vagy nem akartak megmenekülni.

A menekült konvoj nem tudott róla, de a yuuzhan vongok egy raj grutchint eresztettek el, hogy megtámadja a konvojt. Eközben Kyp Durront, aki Tucat-meg-két bosszúállója elvesztését egy hasonló grutchin támadásnak köszönhette, megmentette Han Solo. A menekült konvojnak sikerült visszavernie a grutchinokat, csak hogy coralskipperekkel találják magukat szembe. A konvoj végül megérkezett a Dubrillionra, de újra egy csatában találta magát, amikor a yuuzhan vongok megpróbálták elfoglalni azt a bolygót is.

Utóhatás

Chewbacca halála súlyos nyomokat hagyott a teljes Solo családban és másokban, így Luke Skywalkerben. Han a fiát, Anakint okolta, mivel Chewbaccat hátrahagyta, és sok hónapnak kellett eltelnie, mire ketten kibékültek. Anakin magát is okolta és még jobban hagyatkozott a saját igazára bátyja, Jacen tiltakozása ellenére. A veszteségek miatt Anakin egyre jobban és jobban nyomult az ellenséges erők ellen, megpróbálni éltetni Chewbacca hagyatékát, miközben megpróbálta a többieket sem elereszteni, csak hogy két évvel később maga is áldozatul essen a Myrkr felett.

Később a Sernpidalt világhajók termesztésére használták, és a Zsivány Osztag egy sikeres támadást hajtott végre itt.

Megjelenések

  • Vector Prime (Először tűnik fel)
  • Star Wars: Chewbacca (Megjelenés visszaemlékezés(ek)ben)
  • Star Wars: Invasion 4: Refugees, Part 4 (Megjelenés visszaemlékezés(ek)ben)
  • Star Wars: Invasion 6: Rescues, Part 1 (Csak megemlítve)
  • Dark Tide I: Onslaught (Csak megemlítve)
  • Dark Tide II: Ruin (Csak megemlítve)
  • Agents of Chaos I: Hero's Trial (Csak megemlítve)
  • Agents of Chaos II: Jedi Eclipse (Csak közvetve említve)
  • Balance Point (Csak megemlítve)
Yuuzhan vong háború
(YU 25YU 29)
Galaktikus idővonal

Előző: galaktikus polgárháború
(YE 2YU 19)

Egyidejűleg: Ssi-ruuvi inváziók
(YE 1YU 28)

Next: Sötét fészek krízis
(35YU 36)

A yuuzhan vong háború csatái
Első év
(YU 25)

Első Osarian · Első Helska 4 · Első Sernpidal · Belkadan
Első Dubrillion · Második Helska 4 · Birgis · Mygeeto
Második Dubrillion · Dantooine · Cilare · Artorias · Rychel · Tsam P'ah
Első Dibrook · Második Dibrook · Shramar · New Holgha · Garqi · Ithor
Első Obroa-skai · Első Ord Mantell · Első Bilbringi · Első Gyndine · Tynna
Első Fondor

Második év
(YU 26)
Kalarba · Sriluur · Druckenwell · Rodia · Falleen
Első Nal Hutta · Kubindi · Első Duro · Fehér törpe
Yavin IV · Második Sernpidal · Yag'Dhul
Harmadik év
(YU 27)
Vortex · Froz · Arkania · Myrkr · Talfaglio
Első Borleias · Reecee · Eclipse · Fekete Bantha
Első Coruscant · Hapes · Második Borleias
  [Source]
Advertisement