FANDOM

A Külső Perem Ostroma (másképpen A Külső Gyűrű Ostroma) egy nagyszabású harci ofenzíva volt a klónok háborúja utolsó szakaszában, mely a Külső Perem olyan bolygóit célozta, mint a Saleucami vagy a Mygeeto.

Történet

A hadjárat akkor vette kezdetét, amikor a Köztársaság jelentős győzelmeket ért el a Commenoron és a Balmorrán, elérve, hogy a Független Rendszerek Konföderációja kiszoruljon a Magból és a Kolóniákból.

Grievous tábornok parancsára a Szeparatista Flotta visszavonult a Középső és a Külső Perem re, hogy erpiket újraszervezhessék a Szelet nevű területen. Szakadár hajók milliói vonultak a Xagobah, a Sluis Van, a Siskeen, a Clak'dor IV, a Boz Pity és más erődvilágok rejtekébe.

Felbátodordva a szeparatisták látszólagos visszavonulásán, Palpatine főkancellár és a Jedik szinte az egész flottát a Perem határán kívül eső, az Ord Radamai, a rylothi, a xagobahi és a saleucami bázishoz hasonló támaszpontok ellen irányítoták. Abban reménykedtek, hogy az erőteljes ofenzíva hatására a szakadár védvonal összeomlik, és az FRK feladja a harcot. A közhangulat a Magban ekkortájt jelentősen javult, hiszen a legtöbben úgy gondolták, hogy a szeparatisták Peremre való kiűzésével közel a háború vége, a konföderációs seregek pedig csak a spirálkarokba tudnak majd visszavonulni.

A valóságban a hadjárat célja az volt, hogy a harcok ezután a Peremvidéken folytatódjanak. A hűséges Jedik és klónok kénytelenk voltak elmenni a Coruscantról, védtelenül hagyva ezel a Magvilágokat egy ütőképes csapásmérő erőnek, melyet Grievous vezetett hat hónappal későb.

Valójában az Ostromra—és maga a háborúra—azért volt szükség, hogy Palpatine kiadhassa a 66-os parancsot, továbbá hogy a Jedikre hárítsa a háború kirobbanásának felelősségét. Az egymástól elszigetelt Jedikkel saját klónkatonáik végeztek szerte a galaxisban a nagy Jedi tisztogatás idején. A Mustafaron Darth Vader— kivégezve a Szeparatista Tanács tagjait és deaktiválva a droidhadsereget—véget vetett a Konföderációnak. Palpatine-ból császár lett, a Köztársaságot pedig Galaktikus Birodalom váltotta fel.

Az ostrom csatái

Megjelenések