FANDOM

A Kalarba egy bolygó volt a Középső Peremen.

Földrajz

A Kalarba kellemes és főleg fejletlen volág volt, közel több hatalmas és gazdag középső perembeli rendszerhez. A bolygót egy nagy világ-kiterjedésű óceán borította és a földrészeken hegyláncok voltak, köztük Tharen Három Csúcsa a sziklás partok mellett. A fejletlen szépsége miatt a bolygó nagyban profitált a túrizmusból.

A helyi vynock egy szilikon alapú élőlény volt, amely a bolygó légkörében élt a távoli rokonával, a mynockkal szemben, amely az űrben.

A bolygónak két holdja volt, a hamuval borított Indobok, a b'rknaa faj egykori othona és a fejlett Hosk Állomás, amelyet teljes egyészében egy Esseles-osztályú űrállomás borította, amit az Alderaan Királyi Mérnöktársaság épített a Galaktikus Köztársaság első évezredében mint egy dokkoló és transzfer állomás a csillaghajóknak.

Történelem

Bár az egyik holdja, a Hosk Állomás a Galaktikus Köztársaság első napjaitól lakott volt, a Kalarbat csak a Köztársaság utolsó évszázadaiban kolonizálták. A telepesek leszármazottai ezután önmegvalósítást és erős lélekjelenlétet fejlesztettek ki, ami a Tharen Három Csúcsában testesült meg, amely egy gyakran látogatott hegylánc volt a bolygó egyenlítői zónájában.

A Kalarba engedélyezte, hogy a Menekültek Megsegítéséért Mozgalom telepeket hozzon létre YE 22-ben éppen a klónok háborúja kitörése előtt. A Birodalom idején Wena volt a kormányzója.

YU 4-re a bolygó egy birodalmi erődvilág lett. A nagai-tof háború után az Új Köztársaság elkezdte a fő felszabadulási hadjáratát a Birodalom ellen. A Glom Tho-i csata után a birodalmi erők elhagyták a Kalarbat és az Új Köztársaság megtelepedett a bolygón. Az új köztársasági erők később egy különítménnyel egyesültek itt, ami a Bothawuiról érkezett, hogy megtámadják a Druckenwellt.

A yuuzhan vongok elpusztították a bolygót a yuuzhan vong háború idején a Hosk Állomást a bolygó felszínébe vezetve. Szerencsére az Új Köztársaságnak sikerült a bolygó lakosságának egy részét megmentenie.

Megjelenések