KANON.png

„Han Solo. Az Ezeréves Sólyom kapitánya.”
Han Solo [forrás]

A civil életben a kapitány egy személy, aki egy csillaghajóért felelős. [1] A katonai szervezetekben, mint a Birodalmi flotta [2], vagy a Naboo Királyi Biztonsági Erők [3], a kapitány egy tiszt magas ranggal és vezetési felelősséggel. [2] Sok katonaságban a rang szárazföldi hadsereg béli megfelelőjét Századosnak hívják,[4] még a flottában kapitánynak,[2] bár ez alól van kivétel. A kettő hatásköre megközelítőleg egyező.[5]

Katonai Szervezetek

Galaktikus Köztársaság

Egy klón flotta kapitány, aki a köztársasági kapitányi rangjelzőt hordja.

A Köztársaságban mind a flotta a kapitányi, mind a hadsereg a századosi rangot használta. [6] [7]

Sok klón navigációs tiszt, olyanok is akik kapitányi pozícióban voltak, egy egy-soros rangjelölő lapot hordtak, két piros és egy kék négyzettel (balról jobbra).[7] A Köztársaság Nagy Hadseregében, a standard I. fázisú páncélt viselő klón katonák, akik századosi rangban szolgáltak, vörös jelzésekkel voltak megkülönböztetve a fehér páncéljukon.[6]

Galaktikus Birodalom

Egy birodalmi kapitány, aki a birodalmi kapitányi rang jelző lapot viseli.

Az Első Galaktikus Birodalomban kapitányok csak a Birodalmi flottában voltak. [4] [1] [2] [8] A rang birodalmi rang jelző lapján két sorban volt három piros színű négyzet három kék fölött,[2][4] vagy alternatív változatban egy sorban hat sárga négyzet,[4] vagy három kék négyzet, amit két piros követ.[4]

Szövetség a Köztársaság Visszaállításáért

A parancsnoki jelzője egy lázadó kapitánynak

A Lázadó Szövetségben századosok voltak a seregben, és kapitányok voltak a flottában.[4][1][2][8]

Egy lázadó kapitány, vagy százados jelvényén két színezett pont volt egymás felett.[4][1][2][8] A pontok színe (piros vagy kék) jelzi a szolgálati ágat.[9]

Ez igaz a korai lázadásra is.[10]

Első Rend

Az Első Rendben, a flottában voltak századosok. [11][12] Egyről tudunk a seregben is, nevezetesen Phasmáról,[11] de ő csak tiszteletbeli címként viselte, hatalma egy egyszerű századosénál jóval nagyobb volt.[12]

Az Első Rend rangjai az egyenruha színének és egy kar jelvénynek a kombinációjával voltak megkülönböztetve, amit az egyenruha bal ujján hordtak.[11] Az Első Rend századosai szürke egyenruhát viseltek, egy ezüst szegélyű fekete karszalaggal, amin egy ismert Birodalmi hős neve volt a Galaktikus Polgárháborúból, Dilloné ezüst Aurebesh betűkkel ábrázolva.[12]

Ellenállás

A parancsnoki jelvénye egy századosnak az Ellenállás seregéből

A parancsnoki jelvénye egy kapitánynak az Ellenállás flottájából

Az Ellenállásban voltak századosok a seregben, és a flottában is.[12] Az Ellenállás századosainak rang jelzője egy színezett vonalat ábrázolt. A piros színű jelenti a hadsereget, még a kék a flottát.[12]

Források