FANDOM

A koorivai egy hüllőszerű humanoid faj volt, jelegzetes tulajdonságokkal, mint a pikkelyes bőr különböző színekben. Másik megkülönböztető jele a keskeny szarv volt, amely a társadalmi státuszt szimbolizálta.

Híres koorivai volt a Vállalatszövetségtől Passel Argente, Denaria Kee és Oro Dassyne tábornok.

Történelem

A Belső Perembeli Kooriván éltek, ugyanakkor nem erről a bolygóról, hanem valószínűleg a Murkhanáról származtak, amely a Vállalatszövetség egyik központja volt. Ismeretlen okok miatt költöztek a Koorivára YE 5032-ben, de a bolygót véglegesen csak YE 1032-re sikerült meghódítaniuk. Más bolygókat is kolonizáltak, mint a Bomis Koori IV-et.

A klónok háborújában a koorivaiakat a Független Rendszerek Konföderációjához kötötték, ezért deportálták, illetve nem engedték őket Coruscantra. Ennek ellére sokuk mégis a bolygón maradt. Mint a háború vesztesei, a Galaktikus Birodalom idején sok jogukat elveszítették.

Később csatlakoztak az Új Köztársasághoz, majd a Galaktikus Szövetséghez is.

A színfalak mögött

A Csillagok háborúja II: A klónok támadása első vázlataiban a faj kooriviai néven szerepelt, ezt rövidítették később koorivaira.

Megjelenések

Források